Höjde ribban

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår red jag ju P barbacka för första gången. Idag höjde jag ribban, bokstavligt talat. Mitt på ridbanan la jag en bom på ett par cavalettiblock, lägsta höjden.

Jag hade alltför ofta alldeles för dålig stompa i galoppen så det blev nesliga avbrott över bommen. Vänster varv var också svårare än höger.

Men vi hade kul! Tänk vad man kan göra med bara en bom. Vi gjorde två försök att byta galopp över bommen och lyckades den ena gången, men sen blev det avbrott till trav av någon anledning.

Men han är ju bara för go att sitta på i galoppen :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 864
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har haft semester i snart fyra veckor och mest bara blivit deppig. Det här med semester är verkligen ingenting för mig. :( Jag känner...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hoppat med P! Jag började med cavaletti för trav och avslutade med att skutta över en bom som jag lagt på ett par...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags var jag åter på hoppträning och jag fick 180-centimetershästen igen. Den här gången kom jag i tid, hade koll på saker och...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama