Höjd-rekord?

gummisnodd

Trådstartare
Någon som vet vad rekordet i höjdhopp till häst är, har en kollega här som inte tror på min gissning :angel: .

Gärna internetlänk med bevis till :bow: önskas!

Sv: Höjd-rekord?

"Världsrekordet för höjdhopp med häst har kapten Alberto Larraguibel Moralés med hästen Huaso ex-Faithful. Det lyder på 2,47 m och sattes på en officiell internationell tävling i Santiago 1947."

citatet är hämtat ifrån
höjdhopp med häst

Titta längst ner på sidan

Tack!
Han är redan överbevisad. Hittade själv en film till och med uhhh det ser riktigt läskigt ut :crazy: .

Vad heter det nu igen när man tävlar på höjden :confused: har hjärnsläpp idag.......

Det finns två olika tävlingar som går på höjden, puissancce och höjdhoppning.

I puissance hoppar man en bana med 4-6 enkelhinder i grundomgången, bedömningen är A:2. Omhoppningen är över två hinder, en mur och ett längdhinder. Det får vara max 4 omhoppningar. Om ryttarna varit felfria i förra omgången så höjs hindren, annars inte.

I höjdhoppning ingår bara ett hinder som ska se ut på ett visst sätt. Man får försöka 3 ggr på samma höjd (olydnad innanför straffområdet räknas som ett försök), de som klarar en viss höjd felfritt går vidare till nästa höjd. Om ingen (elelr bara en) klarar höjden felfritt så är tävlingen slut. Det finns en utförlig beskrivning i TR hur man avgör vem som vunnit om det är flera som klarat samma högsta höjd felfritt.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024