Angel
Trådstartare
Vad är egentligen en rimlig höjd och konstruktion på staket för att hålla en schäfer på tomten? Behöver hägna in framsidan så att vi kan ha utterdörren öppen när vi äter frukost utan att valpen välter grannbarnen när dom leker på gårdsplanen utanför eller han springer ut och blir påkörd av postbilsmänniskan som kör som en biltjuv. Men hur högt staket behövs för att det åtminstone ska vara hyfsat rymningssäkert även när han blir större? Det är en relativt liten tomt och består mest av en gräsplätt och vårt altandäck så vill gärna ha någonting lite snyggare än hundgårdsnät.
Oftast kommer hunden vara med mig när jag är ute och tanken är att bygga en riktig hundgård också så småning om så det är inte nödvändigt att det ska vara totalt rymningssäkert om han ger sig fan på att han ska ut.
Oftast kommer hunden vara med mig när jag är ute och tanken är att bygga en riktig hundgård också så småning om så det är inte nödvändigt att det ska vara totalt rymningssäkert om han ger sig fan på att han ska ut.