Höja nivå i vindskydd

K

Kokopelli

Under vårarna vill det gärna bli vatten ståendes i mitt vind och regnskydd till mina hästar. Jag tänkte därför gräva ett dike och fylla upp med.... Ja med vad?

Vad ska jag fylla med? Sand? Grus? Småsten? Stora sten?

Erfarenheter önskas

Kokopelli Mana

Det kan nog vara smart att "klä" diket med markduk eller liknande (som man har under plattor mm), innan du lägger i fyllnadsmaterialet. På så sätt så bordegruset stanna kvar längre i diket, och inte åka ner i jorden.

Hmm..jag tänker att grovt singel..typ sprängmassa eller vad de kallar det vore bra...så vattnet lätt kan passera...

Liknande trådar

Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 572
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 567
Senast: Reville
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat