Höhäck till boxen

snurpe

Trådstartare
Hej allihopa!

Har ingen aning om denna tråd ska vara här... iaf, jag har funderat på att köpa en sådan hökorg av stål man har på boxväggen åt hästen eftersom han drar runt höet så i boxen.

Har sökt på nätet efter sådana men hittar inga. Vad ska jag söka på? Ni vet vad jag menar, vad kallas dem? Vet ni några återförsäljare? Prisklass?

Vad anser ni om dessa? Är det en bedrövlig ställning för hästen?

/snurpe

Sv: Höhäck till boxen

Vi har haft höhäckar i alla boxar från början men de är numer nedtagna. Efter vad jag förstår ska hästar äta från "backen". På den tiden vi hade höhäckar hände det en gång att en häst "stoppade ner" benet i en höhäck och inte kom loss utan hjälp.

Sv: Höhäck till boxen

Har precis samma problem som du med häst som kliver och drar runt i höet över hela boxen. Har höhäck från Jaba, de är säkra och funkar bra, du kan gå in på deras hemsida och kolla. Ligger på runt 400 kr nu tror jag, gick upp i pris precis efter jag köpt....
Ja det finns teorier om att det inte är bra för hästen att äta i upprätt ställning. Sålänge det inte är det enda utfodrings sättet utan hästen går ute i hage och betar och inte står på stall dagarna i ända, så tror jag det är ok. Brukar ge honom natt portionen som är den riktigt stora i höhäcken, frukost och eftermiddags hö som bara är ett par kilo brukar han fixa utan att dra runt för mycket eftersom mängderna är mindre.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 565
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar