Högtryckstvätta stallet?

N

nrussn

I sommar måste jag tvätta hela stallet. Jag målade väggarna för två år sedan med färg nedtill och kalk upptill i boxarna, och hela stallgångsväggen är kalkad. Hur rengör ni era stall? Jag antar att om jag högtryckstvättar där kalket sitter så kommer det att lossa, trillar allt bort eller lossar det i fläckar?

Vi högrtyckstvättar stallet en gång varje år, samt skurar väggar o så med såpa :bump:

Kalkade väggar går inte högtryckstvätta. Då ramlar garanterat kalket av...Brukar inte tvätta det kalkade alls..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 536
Senast: Blyger
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar