Högt kolesterol

Tussilago

Trådstartare
Min hund har högt kolesterol.Det yttrar sig som suddiga fläckar i ögonen. Hur fodrar man en sån hund bäst? Finns det något specialfoder eller så?
 
Sv: Högt kolesterol

Menar du att hunden har högt kolestrol i blodet eller att hunden har kolestrolkristaller eller dito fläckar i hornhinnorna? De två anses nämligen inte ha något samband. Det senare kallas för cornea dystrofi och orsakas (troligen) av upprepade infektioner i ögonen. Kolestrolfläckar kan dyka upp omotiverat och det kan vara ärftligt. Man vet inte riktigt. Ingen behandling ges och man anser inte att det är till något besvär för hunden.
 
Sv: Högt kolesterol

Jag vet flera hundar med dessa besvär som även har problem med sköldkörteln, det finns ett samband. Så ta ett blodprov på hunden.
 
Sv: Högt kolesterol

Hunden har kristallfläckar i ögonen.. Trodde det hade samband med högt kolesterol i blodet, men så är det inte då? Då jag var till vet. med henne tog de blodprov, men det visade inget tack o lov! Så då är fläckarna i ögonen inget som jag kan påverka genom foder då?
 
Sv: Högt kolesterol

Frågade du veterinären om de kollade en sköldkörtelvärden ? Det är inte säkert dom kollar det bara för att de tar ett blodprov.
 
Sv: Högt kolesterol

Precis, det är inget du kan påverka med foder. Men om du är osäker på vad veterinären har sagt, så var inte rädd för att ringa en extra gång för att fråga. :)
 
Sv: Högt kolesterol

Tack så mkt! Då slipper jag oroa mig! Tyckte det var konstigt att vet inte kom med kostråd, men då vet jag varför! Jag var lite orolig för att hon fått detta för att hon fått lite olja i maten då och då..Tusen tack!
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
978
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp