Högst poäng

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Midi
  • Startdatum Startdatum
M

Midi

Finns det hästar som fått 50p på en premiering? Hur vanligt är det? Om ingen fått 50p, vilken poäng är den högsta i världen ngn häst fått? I Sverige?

Sätt gärna in ngn bild på en häst som fått höga poäng.

Sv: Högst poäng

Det högst bedömda halvblodet är Falsett e Falstaff - Immer - Lansiär som fick 47 poäng som treåring 1979.

Almnäs Flis (Shetland) fick 47p på utställning i Rättvik för några år sedan. Där fick även Broughton Replica 45p (welsh cob)

Hade inte Coed Coch Targed extremt höga poäng också, eller är det ngt jag drömt?

Trodde vi kunde få 38p om det gick bra för oss,men min vallack fick sina 41 poäng och det tycker jag va högt :bump: Domarn tyckte det var synd att han är kastrerad, och nog var det gör roligt att vi blev 2a på denna visning. :)

Det finns ytterligare tinkervallack med höga poäng och han fick 42p.:love:

Jag har då inte hört talas om ngn som fått 10or rätt igenom, och har de kommit till 48 är det ju väldigt duktigt. Finns det bilder på den? :)

Jag TROR han hade 48.

Targed fick hela 48 poäng:bow: 1987 i Varberg, tyvärr minns jag inte hur poängen låg riktigt.
Han fick även 44 poäng på welshriks som 26 åring, även det ett resultat som är unikt tror jag.
Han var även BIS vinnarepå samtliga welshriks under åren 85-1989...

Jag har haft en ardenner som fick 45p som treåring och 41p när hon var 19 och hade fått 14 föl. Det tycker jag är högt!

Det måste vara väldigt svårt att bedömma en häst med en 10:a, för utvecklingen går ju åt nåt håll iaf (förhoppningsvis framåt) hela tiden, och hur vet man då vad som är perfekt?

Själv tycker jag att hästar med över 42 poäng är "top of the range"

Det måste vara väldigt svårt att bedömma en häst med en 10:a, för utvecklingen går ju åt nåt håll iaf (förhoppningsvis framåt) hela tiden, och hur vet man då vad som är perfekt?

Men man måste ju bedömma efter vad som anses vara det bästa vid just den tidpunkten, för vem kan veta vad som efterfrågas i framtiden?

Det kan ju ingen förutse, så att dömma efter det vore ju galet.

Bara se hur mycket halvblodet har förändrats, dagens ädla, lätta hästar hade knappast bedömts så högt för några decennier sedan.

Min svägerskas fina sto föl tilldelades i fjol 51 poäng. Minns jag rätt. så blev hon hallands bästa....:bump:

Targed fick hela 48 poäng:bow: 1987 i Varberg, tyvärr minns jag inte hur poängen låg riktigt.
Han fick även 44 poäng på welshriks som 26 åring, även det ett resultat som är unikt tror jag.
Han var även BIS vinnarepå samtliga welshriks under åren 85-1989...

Otroliga welsh sek B-hingsten Coed Coch Targed tilldelades 10-9-9-10-10=48p på Riksutställningen i Varberg 1987. Enligt tidningen "Vår Ponny" var det då den högsta poängen som delats ut någonsin. Tvåa i hingstklassen var Wärnanäs Peng RW 64 med 43p, 98899, en poängrad som mer än väl brukar räcka till både Best in Show och championattitlar ;)

Hlsn Helena

Otroliga welsh sek B-hingsten Coed Coch Targed tilldelades 10-9-9-10-10=48p på Riksutställningen i Varberg 1987. Enligt tidningen "Vår Ponny" var det då den högsta poängen som delats ut någonsin. Tvåa i hingstklassen var Wärnanäs Peng RW 64 med 43p, 98899, en poängrad som mer än väl brukar räcka till både Best in Show och championattitlar ;)

Hlsn Helena
Tack för hjälpen;)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 890
Senast: Kajsalisa
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 221
Senast: Tualma
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 574
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2
Svar
23
· Visningar
2 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka