Högskolestudier HT 2014

Jag gick från reserv 28 till 4 i andra urvalet. Så jag lär få börja där jag blev antagen först så får man väl se om det trillar bort några till senare. Inte hela världen mer än att jag måste läsa uppsatsen separat på där jag blev antagen och den ingick där jag fortfarande är reserv.
 
Tror inte riktigt att jag fattat att jag kommit in. Har varit så hårt inställd på att inte bli antagen, och plötsligt rycktes den trygga mattan bort under fötterna på mig.
Bostad i Gbg, ja men lycka till med den saken :p
 
Tror inte riktigt att jag fattat att jag kommit in. Har varit så hårt inställd på att inte bli antagen, och plötsligt rycktes den trygga mattan bort under fötterna på mig.
Bostad i Gbg, ja men lycka till med den saken :p

Är du med i fb-grupperna för bostäder i gbg? :) (kanske korkad fråga, men jag visste inte ens att såna existerade själv förren för typ 2 dagar sen. :p )
 
Jag kom in!!! :banana::banana::banana:
Ska bli arbetsterapeut och få jobba mot min vision om handikappridning som en del i min framtida verksamhet. Studsar definitivt av lycka!

I och med att jag inte visste om jag verkligen skulle lyckas klättra från 28e reserv till att faktiskt bli antagen så var jag på arbetsintervju förra veckan och fick jobbet. Kändes både skönt och skamset att ringa och tacka nej till jobbet. :o

Sambon kom hem med en grattisgåva... tio paket nudlar. Haaaaa-haaa! :D
 
Jag kom in!!! :banana::banana::banana:
Ska bli arbetsterapeut och få jobba mot min vision om handikappridning som en del i min framtida verksamhet. Studsar definitivt av lycka!

I och med att jag inte visste om jag verkligen skulle lyckas klättra från 28e reserv till att faktiskt bli antagen så var jag på arbetsintervju förra veckan och fick jobbet. Kändes både skönt och skamset att ringa och tacka nej till jobbet. :o

Sambon kom hem med en grattisgåva... tio paket nudlar. Haaaaa-haaa! :D

Jag ska också bli arbetsterapeut!! :banana: :bump:
 
För mig ser det ut såhär:
- Föremålsantikvarie (Sen anmälan, ännu ej handlagd). Kommer jag in här måste jag tyvärr tacka nej då jag inte känner att jag kan lämna min hemstad just nu.
- Informatör (Reservplats 29, pga sen anmälan)
- Butikchefsprogrammet (Har jag tackat nej till min reservplats)
- Tyska (Antagen)

Det blir alltså till att prova på livet som arbetssökande under ett år, vilket var förväntat så jag är nöjd med det. Som man säger, man måste prova på allt i livet någon gång ;)
 
Japp, men tycker mest att det är sökes och bytes tyvärr :(

hum... korttidsboenden? Finns väl typ stugor och sånt som hyrs ut ett par månader/halvår åt gången? Tänkte så du fick mer tid på dig att hitta nåt mer permanent iaf?

Jag har ju boende komiskt nog, men vet inte hur jag ska göra... Visst, kommer jag inte in på programmet nästa år heller kan jag väl lika gott jobba i gbg som att jobba här, det är min häst som ställer till det. :crazy: :arghh: :yuck:
 
hum... korttidsboenden? Finns väl typ stugor och sånt som hyrs ut ett par månader/halvår åt gången? Tänkte så du fick mer tid på dig att hitta nåt mer permanent iaf?

Jag har ju boende komiskt nog, men vet inte hur jag ska göra... Visst, kommer jag inte in på programmet nästa år heller kan jag väl lika gott jobba i gbg som att jobba här, det är min häst som ställer till det. :crazy: :arghh: :yuck:
Har förmodligen lägenhet fixad på 1h tågavstånd. Känns ändå rätt okej tills vidare. Har trots allt släkt och vänner i dom krokarna. Sen hoppas jag på studentlägenhet inom inte allt för lång framtid :)
 
Just ja, på vilka orter ska ni studera?

För mig blir det Göteborg :)
Har även en distanskurs som jag är antagen till. På 15 hp... nog för att jag är van vid att jobba massor (och har studerat kurser vid sidan av även då), men det är ju inte samma sak som att studera heltid. Men det är ett så himla intressant ämne (kost inom idrott), så jag funderar på att läsa den med bara godkänt betyg som mål. Jag har ju trots allt lätt att lära, och det går ju att hoppa av om det skulle bli för tufft. Svårt val!
 
Grattis till er som kom in på era program!:)

Jag sjönk från reservplats 430 till 298, så det var ju en del iallafall:) hoppas på att sjunka ännu mer till nästa år med förhoppningsvis bättre hp resultat!

Kom in på distanskursen jag hade som 2:a handsval (etologi) och ligger som 1:a reserv på den jag helst vill läsa (hundens beteendebiologi) så där finns det ju fortfarande hopp, har försökt ett par gånger och aldrig varit såhär nära så det känns väldigt bra:banana: Ska bli roligt att testa universitetstudier även om det bara är distanskurs:bump:
 
Tack! :bump:

Det känns görnevöst! Och jättekul! Känner att jag behöver starta en tråd, "Högskolestudier for dummies" eller nåt för jag har inte en jäkla aning hur man gör eller vad som förväntas av mig... :angel:
Men det går finfint kära vän! Och tänk så kul och spännande och givande det ska bli! Du kommer vara suverän! :love:
 
@niphredil

Tänk om alla är mycket smartare än mig? Tänk om alla är typ 12 och jag känner mig som tant Edith i jämförelse? Tänk om jag inte fattar nåt? Tänk om alla hatar mig? Tänk om någons hund äter upp mina läxor?



:nailbiting:
 
@Lillelorden Det kommer de inte vara. Det kommer de inte vara och det kommer du inte göra. Det kommer du att göra. Det kommer de inte att göra. Risken finns, så jag ska omplacera alla hundar från Göteborg till Norrland istället.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Marty
·
Relationer Jag känner mig ledsen, arg, besviken och nedstämd. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år och nu till hösten så sökte...
2
Svar
36
· Visningar
4 909
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp