20 av 20
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med! Hade fel på hedonist, alternera, emanciperad och falang. Jag tror att jag kan ha blandat ihop falang med ett annat ord!16/20
Samma här. Jag funderade lite, tog det som kändes rätt och det var rätt, men har aldrig hört det innan.Har aldrig stött på ordet "emanciperad" trots att jag läser mycket, i vilka sammanhang har ni som kunde det stött på det?
I relation till dem som faktiskt skriver provet har du ingenting att skämmas över. I sådana här sammanhang är det större sannolikhet att någon som brukar få goda resultat alls väljer att göra testet, eftersom de flesta tycker att det är roligt att vara bra på något, tråkigt att vara dålig. Så här ser resultatet ut för dem som valt att göra testet i DN t.ex.Vågar knappt erkänna det nu när nästan alla fått full pott. Men jag fick 13/20
Ordförståelse är inte min starkaste sida
Edit: Och jag chansade på en så egentligen kunde jag bara 12 av orden
Vågar knappt erkänna det nu när nästan alla fått full pott. Men jag fick 13/20
Ordförståelse är inte min starkaste sida
Edit: Och jag chansade på en så egentligen kunde jag bara 12 av orden
Det var ett av orden jag var osäker på, har stött på det förut men var inte helt säker på vad det betydde.Jag missade på hedonist. Har nog aldrig hört det förut...
Har aldrig stött på ordet "emanciperad" trots att jag läser mycket, i vilka sammanhang har ni som kunde det stött på det?