Ja, det uppdateras automatiskt. Tänk på att de som går gymnasiet inte ens är klara med alla kurser förrän i juni men kan ändå söka in till hösten, det finns alltså en kompletteringsperiod.![]()
Justee ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det uppdateras automatiskt. Tänk på att de som går gymnasiet inte ens är klara med alla kurser förrän i juni men kan ändå söka in till hösten, det finns alltså en kompletteringsperiod.![]()
Hmm... Förra hösten krävdes 1.20 för att komma in i andra uttagningen (1.25 i första) jag hade då 1.10 på hp. Skrev 1.40 nu i höstas, funderar på om jag vågar chansa på att det räcker eller om jag ska försöka igen ändå även om jag inte tror jag kommer kunna höja mig mer när jag har så mycket annat i livet att fokusera på.
Samtidigt är det ett nytt program på ett populärt lärosäte, förra hösten var första året. Så jag har liksom ingen statistik att gå på heller, känns som att lite vad som helst kan hända.![]()
Svårt men beror på hur gärna du vill in i höst just, men är ju alltid värt att försöka en gång till eftersom det inte går att sänka sig![]()
Jag har också anmält mig! och insett att det bara är dryga två månader kvar till provetohmayghod!
Hur tränar ni in matten på bästa sätt?
Blyerts!Nu är det förvisso ett bra tag kvar men.. är det blyerts eller bläck man måste ha på provet!?Måste veta vad jag ska bunkra upp med i en säkerförvaring så jag slipper leta efter alla borttappade pennor på provdagensmorgon
![]()
Tack! Innehåller HP-guiden både verbala och matte? Vet du om det finns nån liknande som enbart innehåller matte?Jag repeterar mattegrunderna Matte 1, och matar på med matteuppgifter på HP-guiden och även HP övningsboken för att lära mig hur uppgifterna är utformade, vad de frågar efter, fallgropar osv. Många uppgifter är återkommande men med nya siffror så efter ett tag börjar man (förhoppningsvis) känna igen frågorna och vilket svar det kan vara.
Tack! Innehåller HP-guiden både verbala och matte? Vet du om det finns nån liknande som enbart innehåller matte?![]()
Jag har börjat räkna om matte a boken. Var flera år sedan jag pluggade så tänkte att grunderna kan ju alltid vara braHur tränar ni in matten på bästa sätt?
Nej jag har ångest!Går alldelles för fort jaå andra sidan är det bra för då har man det snart gjort
![]()