Högljudd väckarklocka

LadyCovergirl

Trådstartare
Min dotter skulle behöva en högljudd väckarklocka då hon tycker att den befintliga klockan är för tystlåten.
Någon som har tips på högljudd klocka som helst inte kostar hur mycket som helst? :D
 
Tips och tips...det är väl bara att gå in till en affär som säljer väckarklockor och fråga efter en högljudd variant. Jag har en som ringer RRRRRRRRR så både katten och jag flyger i luften.
 
Tips och tips...det är väl bara att gå in till en affär som säljer väckarklockor och fråga efter en högljudd variant. Jag har en som ringer RRRRRRRRR så både katten och jag flyger i luften.

Jag avskyr shopping och framförallt den shopping som kräver att jag går in i en affär :cautious: Därför beställer jag gärna saker via nätet.
 
Min första kille hade en sån här väckarklocka som alltid fick mig att lätta en halvmeter i sängen med en hjärtklappning som inte var av denna värld. Inte en chans att man somnade om efter den chocken! :D

329856191_33778d52-e117-4e3d-8a3c-fd29ecad689d.jpg
 
När jag verkligen behöver komma upp då använder jag datorn (med bra kräm i högtalarna) på högsta volym. Tro mig då vaknar man. Fördelen är också att den bara fortsätter och fortsätter tills man kravlar sig ur sängen och stänger av den, och är uppe så man inte bara vänder sig om och somnar om.
 
När jag verkligen behöver komma upp då använder jag datorn (med bra kräm i högtalarna) på högsta volym. Tro mig då vaknar man. Fördelen är också att den bara fortsätter och fortsätter tills man kravlar sig ur sängen och stänger av den, och är uppe så man inte bara vänder sig om och somnar om.

Men jag vill inte sätta in datorn i hennes rum :D
 
Jag har en wake up lampa, både ordentligt med ljud och att lampan tänds underlättar. Stör mig dock på de orange siffrorna som lyser i mörkret, så har den vänd mot väggen men lampan lyser upp bra ändå. Ibland använder jag räkna ner funktionen där det blir stegvis mörkare, tycker det är bra nedvarvning.
Dock börjar den på 500 kr den enklaste.
 
Kanske en sådan här är ett alternativ? Ta bort ljudet istället för att öka det.
https://www.funktionsverket.se/prod...hjalpmedel/ovriga-tidshjalpmedel/shake-awake/
Jag har en väckarklocka som vibrerar och måste säga att det kan variera hur kraftigt de vibrerar. Plus att min slutar vibrera efter en stund, är jag riktigt sur så skulle jag kunna strunta i den trots att den vibrerar där och då :angel: Det går inte att ändra på hur kraftigt de vibrerar, jag har inte sett någon sån iallafall.
 
Jag har en wake up lampa, både ordentligt med ljud och att lampan tänds underlättar. Stör mig dock på de orange siffrorna som lyser i mörkret, så har den vänd mot väggen men lampan lyser upp bra ändå. Ibland använder jag räkna ner funktionen där det blir stegvis mörkare, tycker det är bra nedvarvning.
Dock börjar den på 500 kr den enklaste.

Wake up-Light lär inte funka för henne. Hon sover glatt igenom alla ljus inklusive sommarsol rakt in genom otäckta fönster :angel:
 
Min första kille hade en sån här väckarklocka som alltid fick mig att lätta en halvmeter i sängen med en hjärtklappning som inte var av denna värld. Inte en chans att man somnade om efter den chocken! :D

329856191_33778d52-e117-4e3d-8a3c-fd29ecad689d.jpg

Den där är brutal! Hade en sådan en gång men den ligger nu i en byrålåda så långt ifrån batterierna som går :D

Till TS: Old school väckarklocka fast i silver skänkes!👆
 

Liknande trådar

Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
422
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
361
Senast: Shpongle
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Åsa A
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp