Eloise
Trådstartare
Jag har sökt, och sökt, utan att hitta i forumet, google är inte min kompis, och jag ger snart upp.
Mitt problem, jag har så j*kla långa ben!
Jag har ett par måttade "fin-stövlar" som sitter som en smäck, men behöver ett par vardagsstövlar, som är minst 53 cm höga. Jag fick mätt, och beställt ett par men de fanns bara i färdiga storlekar, och nu inser jag att de jag köpt är 49 cm höga, och på tok för korta.
Vilket resulterat i att de fortfarande ligger i sin kartong,
och jag rider i mina fårskinnsfodrade vinterstövlar... lagom varmt och skönt just nu. Jag får inte lämna tillbaka dem där jag köpte dem.
F.ö så har jag inte konstiga mått, 39 i fot och 39-40 i vadbredd.
Någon som har ett bra tips?
Jag vill alltså inte behöva måttbeställa, utan knalla in i första bästa affär och hugga ett par på hyllan!
Jag vägrar rida i skor och chaps...
Mitt problem, jag har så j*kla långa ben!
Jag har ett par måttade "fin-stövlar" som sitter som en smäck, men behöver ett par vardagsstövlar, som är minst 53 cm höga. Jag fick mätt, och beställt ett par men de fanns bara i färdiga storlekar, och nu inser jag att de jag köpt är 49 cm höga, och på tok för korta.
Vilket resulterat i att de fortfarande ligger i sin kartong,
och jag rider i mina fårskinnsfodrade vinterstövlar... lagom varmt och skönt just nu. Jag får inte lämna tillbaka dem där jag köpte dem.
F.ö så har jag inte konstiga mått, 39 i fot och 39-40 i vadbredd.
Någon som har ett bra tips?
Jag vill alltså inte behöva måttbeställa, utan knalla in i första bästa affär och hugga ett par på hyllan!
Jag vägrar rida i skor och chaps...
Senast ändrad: