Höga krav?

M

mårran

Hade en tjej på gång för att ev. vara fodervärd till min häst. Jag sa att jag ville ha referenser från hennes tränare och ev. från hästägaren till den häst hon hade på foder fn.
Gissa vad jag fick till svar?
Hon förstod till att börja med inte alls varför jag ville prata med dom.
Sen skrev hon igen och sa att hon pratat med sin veterinär och tränare och dom tyckte att jag ställde orimliga krav på henne och att hon inte skulle låna häst av mig. :confused:

Jag svarade naturligtvis att kan man inte lämna referenser så ska man nog inte låna någon häst och definitivt inte av mig. :mad:

Är det någon här som tycker att det är oirimliga krav att vilja ha referenser på en som ska få låna min häst?

Sv: Höga krav?

Tycker att du gav ett bra svar!
kan de inte lämmna referenser om du vill ha det så kan de leta en annan häst!
Om man känner att man är ok så är det ju heller inga problem att skaffa referenser!

Jag tror inte alls hon pratat med nån tränare eller veterinär utan blev sur för att du ville ha referenser. :smirk:

Är du säker på att hon ens hade någon foderhäst nu?
Hon kanske inte hade så mycket erfarenhet, eller så kanske inte hon och hästägaren som hade lånat ut foderhästen till henne nu kom överens, eller så tyckte hästägaren egentligen kanske inte att hon skött det hela så bra.

Var ju bara en väldigt dålig bortförklaring av henne då hon inte några ref. och säkert kanske inte någon jätteerfarenhet eller hade skött sig så bra tidigare..

Tycker att det är självklart att man kan begära referenser

Ja något konstig måste det ju vara när man svarar så.
Men man får ju vara glad att hon avslöjade sig.

Det tror inte jag heller för i så fall finns det ju tre korkade personer.

Dina krav är absolut inte orimliga! Jag tycker att det är sådant man BÖR kunna kräva! Är människan seriös så lämnar hon mer än gärna ut sina referenser till dig, det är det första jag skulle göra iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 493
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar