Höga hovar!

L

louie lee

Jag sitter och kikar på en bild på Briar och studsar nästan till när jag ser hans höga hovar. Så nu frågar jag någon som känner sig manad; är det verkligen bra att gå med dessa hovar för hästen? Jag antar att man låter dem växa sig höga för att få upp steg och så...eller? Någon som tycker något?

Sv: Höga hovar!

Jag undrar detsamma, sedan jag såg ett omslag med Brink och Briar för B*js Transporter har jag för mig. Han har oerhört höga hovar, inte gigantiska på något vis, men höga :eek: så jag vill gärna också höra nått svar från en utbildad eller någon som kan, om det verkligen är bra att låta hovarna växa sådär, eller skulle Briar ha sådana höga hovar naturligt? Har nog aldrig sett något liknande än på just den bilden, ska se om jag kan leta upp samma bild eller något liknande på nätet!

Söker på google, de ridbilder man ser så ser hovarna normala ut, måste försöka få tag på bilden som jag såg!

Han brukar vara normalhög i fossingarna.
Hans hovar växer de med o än mer sommartid.

han kanske skoddes senare samma dag:confused:

Vad vet du?

Nu har jag inte sett den bilden du syftar på, men eftersom Briar har visat sig vara en synnerligen frisk och sund häst har han uppenbarligen inte tagit någon skada av de höga hovarna.

Immer

Jag får bara fram mini-bilder av den bild jag reagerade över, men alla på andra bilder ser hovarna relativt normala ut antar jag? :crazy: Inte för att jag påstår att hästarna skulle "lida" av det, men kan det vara så att hästen på något sätt får bättre/högre steg lr liknande?

På B*js Hästtransports hemsida kan man se en MINI-bild på bilden jag reagerade över, längre ner på höger sida där det står "beställ katalog" lr nått liknande. Någon som kan förstora? :confused:

Jag hade inte frågat om jag vetat. Har läst att vissa vill ha höga fötter på dressyrhästar för att få upp steget. Eftersom du inte verkar ha något bra svar så var det väl allt?!

Det är samma bild jag sett men jag lyckas inte förstora den. Visst ser det lite märkligt ut?!

*knapplån*

Eftersom jag sitter med ett jobb som innebär viss bildredigering skulle jag vilja lägga mig i det här.....:cool:

Det kan faktiskt vara så att det sitter någon och efterredigerar bilderna, och som inte tänker på t.ex. att en utdragen bild resulterar i att hovarna ser längre ut än vad de ska göra/är.....:idea:

Eftersom ni sett på andra bilder att hovarna ser normala ut så tycker jag att det låter som om "bildpetarnisse" har varit framme. ;)

/M

Ja det kan vara bilden som busar med ögat och jag kollade på briars hemsida som visar fina hovar! Men hur är det ni som vet...vill man ha höga fötter på dressyrhästar för att förbättra steget eller är det en myt?:confused:

Tycker inte de ser särskilt höga ut? har sett högre hovar utan att reagera.

start3.jpg

Jag tycker inte att han har extremt höga hovar. Många dresyrhästar har ju extrema fötter för de anser att hästarna får ett flashigare steg.
Dock är det ju inte bra i längden.

Som sagt, på de flesta bilder ser de "normala" ut men på den bild som både jag och TS sett ser det verkligen extremt ut, utan att överdriva :crazy: satan att jag inte kan förstora!

Jo, så kan det ju också vara... synd att jag slängt katalogen, kanske kunde man försökt scanna? Har ingen aning om hur man förstorar bilden och får den tydligare på samma gång :cool:

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 588
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka