Höförsäljning vs boxuthyrning

imse_vimse

Trådstartare
Vad tror ni man tjänar mest på? Sälja hö eller hyra ut stallplatser?

Alltså, ska jag bygga om hötorken till ett stall?

Sv: Höförsäljning vs boxuthyrning

Jag tror det är bättre att sälja hö..

Då slipper du dessutom alla knäppgökar som inte betalar och som gnäller om allt och det kan bli väldigt mkt underhåll.

Jag skulle aldrig frivilligt ha ett inackorderings stall, det betalar sig dåligt och är alldeles för mycket intriger om allt och ingenting.

Sv: Höförsäljning vs boxuthyrning

Håller med, för egen sinnesfrid hade jag hellre pysslat med hö (även om jag vet att det kan vara nog så svårt att få lönsamhet i vallprodukter!). Också lättare att säga "pengarna innan lastning" än att försöka driva in pengar av snåla hästägare som flyttar sin häst på natten och snor foder.

Ibland måste man nog se sig som lite prostituerad för att orka med inackorderingsverksamhet, och har man det hemma så hade i alla fall jag blivit knäpp efter första veckan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 800
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 851
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 906
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.