Hoffemat...

S

Sissan

Jag har en hovawart 16mån som jag tycker är lite väl låg i hull och kanske inte i bästa päls. Nu är han ju rätt hög så jag är ju fullt medveten om att det kommer att ta tid innan han ser ut som han ska men ändå...
Han får nu Robur Breeder och får betydligt mer än vad som står på säcken..
Tips på vettigt foder eller vad jag ska titta efter för innehåll mottages tacksamt!!
 
Sv: Hoffemat...

Hej! Att han ser lite "konstig" ut är inte så konstigt eftersom stora raser växer under en längre period och att den perioden delas upp i ytterligare små perioder, en period på höjden, andra bredden, tredje benen osv. Det man ska vara uppmärksam på är att han inte blir rund om magen för snabbt! Hellre smal än rund. Stora rasers skelett ska inte belastas med onödig vikt eftersom det inte är färdigvuxet, därför är det bättre att han är "smal". Kolla också så att han inte bajsar jättehögar, gör han det kan han inte tillgodogöra sig fodret fullt ut. Är avföringen ljus och mjuk rekommenderar jag att byta foder, avföringen ska ju vara mörk och lite hård. Jag har använt PRECEPT på min. men även ANF fungerar riktigt bra! Pälsen genomgår en förvandling med vilket som helst av de märkena!!
Vilket du än väljer så lycka till!!
 
Sv: Hoffemat...

Jo som sagt jag är fullt medveten om att det kommer att ta tid innan han ser ut som han ska, som treåring ska han vara klar säger de som har likadana i hans storlek... Men jag tycker ändå att han borde ha lite mer hull då jag snart inte gör annat än svarar att "-han kommer att bli grövre med åldern". Och hans päls ser inte ut som på många av hans jämnåriga tycker jag...
Avföringen är ljus och varken lös eller hård...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 364
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 107
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp