Höstföräldrar 2023

R kryper runt för fullt, riktig liten racerbebis nu. Häromdagen när jag skulle hämta honom i spjälsängen efter en sovande hade han ställt sig upp :eek: Lugna dig unge, du har gott om tid att bli stor men just nu ska du vara liten ett tag till.

Han blir allt mer och mer intresserad av mat vilket känns så skönt (storebror äter dåligt). Men han vill ha det vi äter, bebisgröten är absolut minst intressant.
 
R kryper runt för fullt, riktig liten racerbebis nu. Häromdagen när jag skulle hämta honom i spjälsängen efter en sovande hade han ställt sig upp :eek: Lugna dig unge, du har gott om tid att bli stor men just nu ska du vara liten ett tag till.

Han blir allt mer och mer intresserad av mat vilket känns så skönt (storebror äter dåligt). Men han vill ha det vi äter, bebisgröten är absolut minst intressant.
Jag undrar om inte Jalmar kommer hoppa över att krypa, visar inga som helst tecken på att vilja det, han vill helst bara stå. Ställer sig upp både nu och då, och har inte riktigt balansen för det så då ramlar han och slår sig om man inte är med och passar…
 
R kryper runt för fullt, riktig liten racerbebis nu. Häromdagen när jag skulle hämta honom i spjälsängen efter en sovande hade han ställt sig upp :eek: Lugna dig unge, du har gott om tid att bli stor men just nu ska du vara liten ett tag till.

Han blir allt mer och mer intresserad av mat vilket känns så skönt (storebror äter dåligt). Men han vill ha det vi äter, bebisgröten är absolut minst intressant.

H äter nästan bara vår mat. Köper en burk då och då för att ha ifall jag lagar nåt som han inte kan äta, tex nåt starkt. Men annars äter han det mesta. Potatisgratängen jag gjorde på midsommar tyckte han väldigt mycket om och majskolven han fick att roa sig med höll honom sysselsatt lääänge. Han blir svinsur om han inte får smaka på det vi äter. Det går inte att sätta ner en tallrik på bordet och tro att han inte vill ha.

Vi har en storasyster som äter dåligt så jag välkomnar att han är matglad men jag får ju inte ens äta ett äpple ifred utan att det ska vrålas :D
 
Jag undrar om inte Jalmar kommer hoppa över att krypa, visar inga som helst tecken på att vilja det, han vill helst bara stå. Ställer sig upp både nu och då, och har inte riktigt balansen för det så då ramlar han och slår sig om man inte är med och passar…
Smart kille, varför lära sig krypa när man ändå sen måste lära sig gå. Och som alltid är det fascinerande hur olika bebisar är!
Förresten, va hurtiga era bebisar är. Hugo har inte ens visat minsta lilla tendens till att krypa.
Ja, jag tycker R är hetsig. Hans storebror var tio eller elva månader när han började krypa så det här känns supertidigt för min del, R har precis blivit sju månader.

Men hjälp vad hjärtat smälter när R får syn på mig, låser sitt fokus och kryper allt vad han orkar för att komma fram till mig :love: Och jag tror allt att han är lite mammig ändå. Storebror har varit så extremt pappig att jag njuter av att åtminstone just nu ha en unge som tycker att jag är the shit.
 
Jag vet att jag sagt det förr, men alltså den här ungen :love: Fortsatt det gladaste man kan tänka sig, på bra humör hela dagen. Eller ja, fram tills dess att pyjamasen ska på, då blir han tvärarg. Det är faktiskt hushållets värsta uppgift just nu, att byta blöja på R. Han kan inte vara stilla en sekund så man måste lyckas göra det i farten, och har blöjan dessutom läckt så kläder måste bytas så hinner man bli rätt svettig innan det där är löst.

Han älskar att interagera med människor, men vill helst att det är jag eller pappan som håller i honom.

Om några dagar blir han redan åtta månader. Jag minns att det var en ålder som jag upplevde som väldigt tuff med storebror, ska bli intressant att se om det är lättare med R som ju kryper och då inte behöver bli lika frustrerad.

Sen vore det fint om han kan börja sova lite bättre. Just nu jobbar han nattetid på 1 h 20 min sömn i taget, sen måste jag sätta mig upp och mata. Det börjar bli lite väl slitigt, så jag hoppas verkligen att den fasen snart är över.
 
Jag vet att jag sagt det förr, men alltså den här ungen :love: Fortsatt det gladaste man kan tänka sig, på bra humör hela dagen. Eller ja, fram tills dess att pyjamasen ska på, då blir han tvärarg. Det är faktiskt hushållets värsta uppgift just nu, att byta blöja på R. Han kan inte vara stilla en sekund så man måste lyckas göra det i farten, och har blöjan dessutom läckt så kläder måste bytas så hinner man bli rätt svettig innan det där är löst.

Han älskar att interagera med människor, men vill helst att det är jag eller pappan som håller i honom.

Om några dagar blir han redan åtta månader. Jag minns att det var en ålder som jag upplevde som väldigt tuff med storebror, ska bli intressant att se om det är lättare med R som ju kryper och då inte behöver bli lika frustrerad.

Sen vore det fint om han kan börja sova lite bättre. Just nu jobbar han nattetid på 1 h 20 min sömn i taget, sen måste jag sätta mig upp och mata. Det börjar bli lite väl slitigt, så jag hoppas verkligen att den fasen snart är över.
Vad härligt att han är så glad! J är också en glad skit och jag upplever att han kan roa sig själv betydligt längre tider än storebror kunde, men kan ju minnas fel. Två tänder har precis tittat fram. Kryper gör han inte alls, däremot försöker han ställa sig när det går men ramlar oftast så man måste hålla koll.

Våra nätter är numera riktigt bra tack vare att jag var sjuk och pappan tog några nätter. Nu äter han en gång på natten och man kan få hjälpa till att stoppa i nappen ytterligare 1 el 2 gånger. Han sover ca 19-07.
Vad gör R när han vaknar? Vill han äta eller bara kolla att ni är där?
 
Vad härligt att han är så glad! J är också en glad skit och jag upplever att han kan roa sig själv betydligt längre tider än storebror kunde, men kan ju minnas fel. Två tänder har precis tittat fram. Kryper gör han inte alls, däremot försöker han ställa sig när det går men ramlar oftast så man måste hålla koll.

Våra nätter är numera riktigt bra tack vare att jag var sjuk och pappan tog några nätter. Nu äter han en gång på natten och man kan få hjälpa till att stoppa i nappen ytterligare 1 el 2 gånger. Han sover ca 19-07.
Vad gör R när han vaknar? Vill han äta eller bara kolla att ni är där?
Vad skönt att ni fått ordning på nätterna! Något enstaka uppvak är ju oftast ingen fara.

R vill äta. Jag försökte ge honom välling en gång, men han blev väldigt arg. Amning ska det vara! Jag tror det blir lättare för hans pappa att få i honom välling nattetid när vi ska vänja av honom, jag är alldeles för förknippad med amning.

Om drygt två månader börjar jag jobba igen ( :() så då blir det avvänjning, men tills dess får han hållas.

Nu har lille R för övrigt fyllt 8 månader och från ena dagen till den andra vill han nu ställa sig upp mot allt han ser och härjar runt här hemma. Klappar händerna gör han också, så gulligt :love: Och med besked gått in i bara-föräldrar-får-hålla-mig-fasen. Vi var och hälsade på mina föräldrar utan barnens pappa förra veckan, känns som att jag bar på R konstant i en vecka eftersom han skrek som en stucken gris om någon annan höll :meh:
 
Vad skönt att ni fått ordning på nätterna! Något enstaka uppvak är ju oftast ingen fara.

R vill äta. Jag försökte ge honom välling en gång, men han blev väldigt arg. Amning ska det vara! Jag tror det blir lättare för hans pappa att få i honom välling nattetid när vi ska vänja av honom, jag är alldeles för förknippad med amning.

Om drygt två månader börjar jag jobba igen ( :() så då blir det avvänjning, men tills dess får han hållas.

Nu har lille R för övrigt fyllt 8 månader och från ena dagen till den andra vill han nu ställa sig upp mot allt han ser och härjar runt här hemma. Klappar händerna gör han också, så gulligt :love: Och med besked gått in i bara-föräldrar-får-hålla-mig-fasen. Vi var och hälsade på mina föräldrar utan barnens pappa förra veckan, känns som att jag bar på R konstant i en vecka eftersom han skrek som en stucken gris om någon annan höll :meh:

Hugo vill inte heller att någon annan än jag och hans pappa bär honom. Helst inte titta på honom heller och om någon försöker prata med honom börjar underläppen darra. Han är jätte rädd för min mamma också. Det börjar bli bättre men i början skrek han bara av att se henne. Farfar gillar han mest utav dom utanför familjen. Kanske för att han är väldigt lik pappa :rofl:
 
Nu försöker jag dra ner på amningen nattetid då jag håller på att tappa det totalt. Han vaknar en gång i timmen nu igen och har gjort så i ett par veckor. I natt var jag benhård med att mellan 12 och 4 fick han inte amma. Han var jätte ledsen och jag grät jag med men till slut somnade han tätt intill mig ändå :heart

Fungerar det inte att göra så så får jag flytta ut i soffan ett par dagar. Han är inte hungrig utan ska mest sova med tutten i munnen och det går inte längre varken psykiskt eller fysiskt. Vill inte sluta amma helt men jag måste få sova.
 
Att dra ner på amningen gav jag upp. Jag klarar verkligen inte av att se honom sträcka sig efter mig och vara så ledsen på nätterna. Dessutom slutade han i samma veva ta flaska också, hade ju tänkt ersätta en amning med en flaska men han och jag hade inte samma plan. Men vi har faktiskt haft två riktigt bra nätter nu. Han har vaknat men absolut inte lika frekvent och jag har kunnat sova vidare. Jag gillar närheten lika mycket som han gör egentligen det är sömnbristen jag inte gillar.
 
Det här med bebisar som gillar att äta själva är ju jätte praktiskt, när det inte är gröt. Herregud vilken röra det blir.

Dock skönt att det fortfarande är sommar en stund till för han får nästan alltid bada efteråt och då blir det ofta ett bad ute på gräsmattan. Han älskar verkligen att bada.
 
Nio månader gammal är R nu och han är en sån rolig bebis. Han går under kodnamnet herr Stök, på förekommen anledning... Är konstant i rörelse, klättrar upp på allt han kan, stoppar allt i munnen och får han syn på att hundens skålar står på golvet kollar han först var jag är, och om jag upptäcker honom så lägger han in överväxeln och kryper supersnabbt ditåt för att försöka hinna skapa så mycket kaos som möjligt innan jag hinner stoppa honom :p

Jag håller på att sluta amma, nu är det bara nattamningen kvar och planen är att ta tag i det under nästa vecka. Det är ett genomtänkt beslut, men det känns ändå lite vemodigt. Jag hoppas dock på att det ska leda till nätter med färre uppvak, han kör på minst tre nu vilket gör att jag sällan får sova mer än två timmar i sträck och jag känner mig lite sliten.
 
Har börjat få kommentarer att det snart är dags att sluta amma. Varför tycker folk att det ens är lite okej att lägga sig i? Jag orkar verkligen inte argumentera med folk som inte vill lyssna.

Det tjatas ju fortfarande om att mina barn ska sova själva men nu har jag börjat kontra med att varför ska de sova själva när inte ens vuxna människor gör det. Det blir tyst då, ett tag i alla fall.
 
H blev 10 månader idag. Det "firade" vi med att byta bilstol. Han har blivit rätt lång så babyskyddet börjar bli för trångt. Det är lite sorgligt, han börjar gå från en bebis till ett barn :heart
 
H blev 10 månader idag. Det "firade" vi med att byta bilstol. Han har blivit rätt lång så babyskyddet börjar bli för trångt. Det är lite sorgligt, han börjar gå från en bebis till ett barn :heart
Hur lång är han? Tycker J ser ut att sitta bra i vårt än så länge iaf. Kommer inte ihåg när vi bytte för storebror…

För övrigt är han så himla missnöjd just nu. Precis på väg att lära sig krypa är det mycket frustrerande att inte riktigt kunna det. Men dröjer nog inte länge innan han knäcker koden… dock mycket senare än storebror som kröp när han var 8 månader…
 
Hur lång är han? Tycker J ser ut att sitta bra i vårt än så länge iaf. Kommer inte ihåg när vi bytte för storebror…

För övrigt är han så himla missnöjd just nu. Precis på väg att lära sig krypa är det mycket frustrerande att inte riktigt kunna det. Men dröjer nog inte länge innan han knäcker koden… dock mycket senare än storebror som kröp när han var 8 månader…

Det får vi veta i morgon. Men han kan ha storlek 80 i vissa kläder och 74 börjar bli trångt nu. Han sitter riktigt bra i den nya tycker jag. Minns att vi bytte till dottern vid ungefär den här tiden också.
 
Hur lång är han? Tycker J ser ut att sitta bra i vårt än så länge iaf. Kommer inte ihåg när vi bytte för storebror…

För övrigt är han så himla missnöjd just nu. Precis på väg att lära sig krypa är det mycket frustrerande att inte riktigt kunna det. Men dröjer nog inte länge innan han knäcker koden… dock mycket senare än storebror som kröp när han var 8 månader…
Det där missnöjet minns jag från storebror. Han lärde sig krypa när han var runt 10 månader och perioden från 8 månader fram tills dess var tuff för han var så missnöjd. Han ville så gärna kunna förflytta sig och blev så frustrerad när det inte gick. Jag fick höra så mycket "vänta bara, det är slut på friden när han börjar krypa/gå" men det var verkligen helt tvärtom. Han blev så mycket gladare när han började krypa. Så jag lider med dig och hejar på J, snart blir livet bättre! :D
 
Blev ett litet missöde i badet idag för H. Han råkade trilla baklänges och låg och i badet i typ tre sekunder, jag pratade snabbt med storasyster som satt i badet en meter bort så jag hörde plasket, sitter såklart alltid bredvid honom när han badar men nu tittade jag bort i någon sekund bara. Höll mig lugn och tog upp honom, lite chockad var han men ingen skada skedd. Hade inte så mycket vatten men ändå. När han lugnat ner sig lite fick han ligga ner i vattnet med mina händer som stöd för att inte bli alltför rädd, det var inga problem. Men usch vilket dåligt samvete jag fick. Hoppas han kommer fortsätta gilla att bada nu och inte får några men.
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: enough
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
518
Senast: Gabby_Ossi
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 663
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp