Höstföräldrar 2017 del 2

När bebis ligger på amningskudden och ammar och du försöker hinna äta lite, känner att bebis släpper taget och sedan börjar gallskrika, tittar ner och ser att han håller på att dränkas av en fontän av mjölk som sprutar honom i hela ansiktet....

- True story från en mammas glamourösa vardag :angel:

Jag är så fascinerad av hur bröst kan bete sig :D Mina har aldrig sprutat mjölk med något av barnen, de läcker inget och släpper inget till pump. Men sonens viktkurva pekade rätt upp, och det verkar som att det blir samma för dottern så brösten funkar i alla fall :p
 
Jag är så fascinerad av hur bröst kan bete sig :D Mina har aldrig sprutat mjölk med något av barnen, de läcker inget och släpper inget till pump. Men sonens viktkurva pekade rätt upp, och det verkar som att det blir samma för dottern så brösten funkar i alla fall :p
Ja det är fascinerande hur det fungerar egentligen! Att det ställs in efter bebis behov osv.

Bara mindre kul när de läcker igenom allt vissa dagar och ja, när bebis håller på att drunkna :angel::p
 
Man vet att man har en glad bebis när hon måste avbryta amningen en gång i minuten för att le lite :love:

Men hon måste vara felkonstruerad på något vis :p Varja gång hon bajsar lyckas hon med att bajsa mer utanför blöjan än i den. Vi är inne på fjärde sortens blöjor nu, alla med samma resultat...
 
Vi har också en sån glad bebis, inte lätt att äta och le samtidigt :)
Ligga på mage går inte längre, hon rullar över till rygg direkt. Kämpar också med rygg-mage men har inte kommit på än hur hon ska göra med armen.

Här läcker också bajs direkt om vi har engånsblöjor med med tygblöjor som vi använder mest håller allt tät. Engångs är det annars blöjor från Lidl som fungerar bäst, toujor eller ngt sånt heter dom.
 
Man vet att man har en glad bebis när hon måste avbryta amningen en gång i minuten för att le lite :love:

Men hon måste vara felkonstruerad på något vis :p Varja gång hon bajsar lyckas hon med att bajsa mer utanför blöjan än i den. Vi är inne på fjärde sortens blöjor nu, alla med samma resultat...

Gå upp en storlek?
 
BVC idag, upp ytterligare 460 g sedan förra veckan. Väger nu in på 5560 g och 59,5 cm vid 4 veckor och 3 dagar :angel:
Fick även ok på läkarkollen. Sedan försökte jag gå in i en affär för att köpa lite klappar till julklappsspelet. Det ville han INTE. Skrik och gråt, lång kö och mer folk än jag tänkt mig så jag gav upp och körde hem istället... Det är ju ett tag kvar till jul väl?
 
Gå upp en storlek?

Nja det skulle bli gigantiskt, de hon har nu sitter tejpen omlott på. Hon väger knappt 6 kg så vore väldigt konstigt om blöjor för 5-9 kg vore för små. Vi har provat en större sort men blev inte bättre.

@turbofling jag har försökt få med maken på tygblöjespåret förut utan resultat, men igår kväll började han faktiskt prata om det själv :p Vad vore enklaste varianten att testa? (Enklaste som i minst jobb, för att övertyga mannen ;) )
 
@Imogen Jag kan varmt rekommendera allt-i-ett tygisar (har dock inte testat något annat). E använder retropi, de består av ett pulskal med två fastsydda ilägg i som man enkelt lägger tillrätta innan blöjan knäpps på bebisen. Det går att ändra storlek på dem så man kan ha dem länge och slipper köpa nya när barnet växer.

Vi tycker att de är smidiga att tvätta och de sitter bra på E. Vi hade också lite problem i början med läckande engångs men nu har vi använt tygisar sen hon var två veckor gammal utan läckage :)

Hoppas du får fler tips från någon som använt andra sorter och kanske testat flera olika och kan jämföra.
 
Idag har E fått tremånaders-vaccinet. Det gick förvånansvärt smidigt. Dock fick maken sitta och hålla i medan jag stod i ett hörn i rummet och tittade bort (spruträdd deluxe :nailbiting:). Hon började gråta lite när de nästan var klara men så fort hon fick titta på en mobil med gosedjur var det som bortblåst :p
 
BVC idag, upp ytterligare 460 g sedan förra veckan. Väger nu in på 5560 g och 59,5 cm vid 4 veckor och 3 dagar :angel:
Fick även ok på läkarkollen. Sedan försökte jag gå in i en affär för att köpa lite klappar till julklappsspelet. Det ville han INTE. Skrik och gråt, lång kö och mer folk än jag tänkt mig så jag gav upp och körde hem istället... Det är ju ett tag kvar till jul väl?

De växer verkligen som ogräs :D
 
BVC idag, upp ytterligare 460 g sedan förra veckan. Väger nu in på 5560 g och 59,5 cm vid 4 veckor och 3 dagar :angel:
Fick även ok på läkarkollen. Sedan försökte jag gå in i en affär för att köpa lite klappar till julklappsspelet. Det ville han INTE. Skrik och gråt, lång kö och mer folk än jag tänkt mig så jag gav upp och körde hem istället... Det är ju ett tag kvar till jul väl?

Härligt! Ganska lång bebis va? :)

Vi har inte varit på BVC sedan slutet av november tror jag och vi ska inte dit förrän början av januari när det är dags för vaccin. Ska bli intressant att se hur hon vuxit då.
 
Härligt! Ganska lång bebis va? :)

Vi har inte varit på BVC sedan slutet av november tror jag och vi ska inte dit förrän början av januari när det är dags för vaccin. Ska bli intressant att se hur hon vuxit då.
Ja han är ganska stor! Barnläkaren igår skrockade glatt (äldre halvpensionerad man som hoppade in pga sjukdom) när han tittade på bebis och framförallt när han visade hans inte så kurv-liknande kurvor på datorn :angel: De är mer som raka sträck uppåt :p Frågade även om jag "bara" ammade, ja men det är nog inte mjölk eller ens grädde i tuttarna utan typ mjukost :D

Spännande med ny mätning/vägning snart! Det är inte helt enkelt att se hur mycket de växer när vi ser dem varje dag. Jag har förstått att det blir längre och längre mellan besöken nu framöver, men det lät långt? När är hon född?:)
 
Ja han är ganska stor! Barnläkaren igår skrockade glatt (äldre halvpensionerad man som hoppade in pga sjukdom) när han tittade på bebis och framförallt när han visade hans inte så kurv-liknande kurvor på datorn :angel: De är mer som raka sträck uppåt :p Frågade även om jag "bara" ammade, ja men det är nog inte mjölk eller ens grädde i tuttarna utan typ mjukost :D

Spännande med ny mätning/vägning snart! Det är inte helt enkelt att se hur mycket de växer när vi ser dem varje dag. Jag har förstått att det blir längre och längre mellan besöken nu framöver, men det lät långt? När är hon född?:)

Haha ja mjukost är ingen dålig meny att äta av :D

Det glesas nog ut ja, hon blir 11 veckor på söndag så snart tre månader! Tiden går så oerhört fort verkligen :eek: Vi tyckte också det lät länge med typ 1,5 månad mellan besöken, hon är ju inte jättegammal. Men jag tror att det var för att hennes "kurvor" också varit som raka streck så sköterskan var nog inte så orolig :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
116 986
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 008
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 212
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp