Höstföräldrar 2017 del 2

@Imogen Ja precis, är sugen på en elektronisk men kul att lägga ut så mkt pengar om det ändå inte funkar? Mina bröst läcker ju ingenting så tänker att de kanske inte är så bra på att pumpas?:confused: Jag tänkte att om jag ska börja pumpa så är det nog dags nu så det finns lite till godo om det behövs senare.

Just nu äter hon var 3:e timme (utom på natten, då sover hon oftast större delen av natten) och då äter hon på båda brösten så att ge ena och pumpa andra samtidigt känns det som att hon får i sig för lite? Eller det kanske bara blir att hon får äta oftare?

Vad är skillnaden på välling, gröt och ersättning?

Åh, jag känner att jag vet absolut ingenting!:crazy:

Nej jag förstår att det är drygt att lägga pengar på innan man vet... Du känner ingen som har en som du kan testa?

Välling och gröt är i princip samma sak. Välling är flytande gröt typ. Ersättning innehåller mer näring (är ju "helfoder" för att prata djurspråk :D ) men välling/gröt kan vara mer mättande.
 
Vad har ni för mössor till era små? Vi har säkert tio olika mössor men jag tycker inte att någon sitter helt perfekt. De åker ner över ögonen hela tiden, främst i barnvagnen när hon rör mycket på huvudet.

Vi har storshoppat Johamössor :D Två hjälmmössor, en tunn och en tjockare. Sen har hon även en balaclava, som jag tycker är superbra så att det inte blir kallt vid halsen :)
 
Vi har ocksa mössproblem, antingen aker dom ner över ögonen eller sa glappar dom vid öronen. Har beställt en balaclava, hoppas den passar bra.

Annars har Ida kommit in i andra utvecklingsspranget tror jag, hon har sa svart att komma till ro och somna. Nu har hon precis somnat efter att ha skrikit i nästan en timme, jättetrött men inte kunnat somna. Da önskar jag att hon var en lättviktare, det börjar bli tungt att bära runt pa henne. Sen var den senaste veckan full med aktiviteter, och bade i fredags och igar innbar det mkt folk och "stök" sa det blev nog lite för mkt. Idag ska vi bara vara hemma och ta det lugnt och hela den här veckan är lugnare.
 
Hur firar ni jul och vad far era bebisar i julklapp?

Vi ska vara hemma hela julen. På julafton kommer delar av både min och makens familj hem till oss, på juldagen kommer andra delar av min familj hem till oss och på annandagen ska vi hem till svärföräldrarna som bor på gångavstånd. Låter intensivt men inget av firandena är särskilt avancerade och inte så mycket folk varje dag :)

S ska få en Sophie the giraffe. Sen får hon lite kläder hon ändå skulle ha fått, det är mer för storebrors skull så hon också får paket. Hon behöver ju typ ingenting, är omedveten och vi gillar inte att köpa saker bara för att :)
 
2 månader, 56cm och 4340g. Nu ligger längden i princip på normalkurvan och vikten bara på -1 så nu har man typ en medelbebis och det känns riktigt skönt,gick fort att komma ikapp :D. (Nu har hon snart dubblat sin lägsta vikt, 280g till bara :eek:) Ersättning är inte så tokigt trots vad vissa barnmorskor tycker :p
Dock har hon fått lite platt huvud, måste bli noga med att lägga henne på mage, man blir ju som lat med det när hon hatar det.

Hur firar ni jul och vad far era bebisar i julklapp?

Vi kommer att fira jul hos både min mamma och hos svärföräldrarna (en dag hos vardera) så inget speciellt. Bebis får inga paket, hon fattar ändå ingenting så vi tycker det är onödigt. Men hon får säkert nåt från hennes farmor och mormor, de gillar att köpa söta kläder mm :p
 
Hur firar ni jul och vad far era bebisar i julklapp?

Vi firar hemma och bjuder in halva min släkt samt svärföräldrarna + makens ena bror. Är lite orolig över att det kommer bli halvt slagsmål om vem som ska hålla/titta/leka på/med E :angel: Tänkte dock göra det ganska lätt för dem och se till att hon mest är hos mig eller maken :sneaky:

Det kommer bli en hel del julklappar till E av släkten, antar jag, eftersom det är första barnbarnet på både min och makens sida. Av oss får hon inget särskilt (vi sa att ulloverallen får bli en för tidig julklapp dock...) men av mina föräldrar har hon/vi redan fått en åkpåse och av min syster en fuskolle i ull :) De frågade helt enkelt vad vi behövde/ville ha. Vad svärisarna fixat har jag inte en aning om då de tycker det är SÅ ROLIGT med överraskningar, de sa bara: köp inget själva före jul! Jo men tack, det kanske är saker vi skulle behöva innan jul :confused: Blir det dubbelt så får det väl bli det isåfall.

Det ska bli kul att se om E kommer gilla alla lampor i granen, då kanske hon stirrar på den istället för på TV:n :idea:
 
Åh nej, problem låter inte bra. Vill du berätta mer? (Behöver ej detaljer, är alltid nyfiken.)

Tål troligen inte tråden de sydde med så har fortfarande problem att det bildas små små varblåsor i ärret som spricker, inget farligt men ger ett inte så fint ärr. Sitter visserligen så långt ner så är ju bara en själv och karln som ser det men är ändå lite trist:down:

Sen upptäcktes lite fler cystor förutom den jag har på äggstocken som måste kollas upp, barnmorskan tror det är ofarligt men vill ändå att nån läkare kollar. Inte så orolig, googlat (:o) och farliga saker (alltså typ cancer ;) ) verkar inte komma i form av cystor.
 
Hur firar ni jul och vad far era bebisar i julklapp?

Vi firar den 24:e med min familj (osäkert hur många som kommer dock då min ena bror väntar 3:e barnet och vattnet gick igår, de kommer nog inte, andra broderns familj har varit sjuka mer eller mindre hela hösten/vintern och min syster som väntar barn nr 2 kanske inte får flyga hem pga föreliggande moderkaka).

Den 26 firar vi jul med mannens familj, där har Agnes redan fått se julgranen och sin favoritlampa pyntad med glitter, man kan säga att hon godkände det hela. :laugh:

Vi köper bara en julklapp till henne, en bilderbok med djurbebisar som låter när man klappar på pälsen i boken. Av våra familjer kommer det nog fler klappar dock.
 
Agnes brukar inte skrika när hon vaknar på natten/morgonen utan hon ligger och sparkar lite och sen när man tittar på henne så spricker ansiktet upp i ett soligt leende:love:

Eftersom jag tar alla nätter och morgnar pga amning så har inte mannen riktigt sett detta innan. I natt har dock varit en jobbig natt och eftersom mannen började sent på jobbet så gick jag ut med henne i vardagsrummet då hon låg och bökade så jag inte kunde sova och sa till mannen att han får sova med henne därute för jag måste sova innan jag svimmar av trötthet.

Då hade hon vaknat bara strax efter och när mannen tittar till henne så hade hon spruckit upp i ett superleende:heart. Han var tvungen att ringa mig från jobbet sen för att prata om det igen (han hade redan berättat det när vi åt sen frukost). Så mysigt!:)
 
Hur firar ni jul och vad far era bebisar i julklapp?

Vi ska fira julen (23:e-26:e) i Sälen med mannens familj (föräldrar + tre yngre syskon + respektive + tre hundar i en stuga..). Blir säkert kul, men hade hellre firat första julen i lite mer lugn och ro hemma :p

Bebis får inga julklappar av oss men gissar att svärföräldrarna + mina föräldrar köper nåt för skojs skull. För svärisarna är det första barnbarnet (så lite extra hypat, på min sida nr sju :laugh:)

Vaccinationen avklarad idag! Gick bra men är lite ledsen och gnällig nu under eftermiddagen men det går rätt OK ändå. 12 veckor idag och 62cm, 5780g. :)
 
Idag blev Alfred 3 månader och jag fortsätter med mina månadsfoton. :love:

25395846_1579070475515107_8085138671199632368_n.jpg
 
Hörde att i dagarna hade vårt bvc fått första positiva testresultatet för RS. Det var tydligen senare än vanligt och mycket senare än förra året. Så förhoppningsvis håller prognosen om ett lindrigt år :)
 
När bebis ligger på amningskudden och ammar och du försöker hinna äta lite, känner att bebis släpper taget och sedan börjar gallskrika, tittar ner och ser att han håller på att dränkas av en fontän av mjölk som sprutar honom i hela ansiktet....

- True story från en mammas glamourösa vardag :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
116 986
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 008
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 212
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp