Höstföräldrar 2017 del 2

Igår somnade Agnes redan vid 20:00 så hon vaknade/åt 00:30, 06:00 och 10:00 (då gick vi upp) i natt. I vanliga fall somnar hon mellan 22:00-23:30 och vaknar/äter runt 5-6:00 och sen går vi upp runt 9-10.

Tror för övrigt vi har fått världens gladaste bebis:heart
 
Du tror inte det är avslaget då?

Hur har ni det med läggningsrutiner i tråden? Är det någon idé att försöka sig på det med en snart tremånaders? :) Hur ser era ut om ni har några?
Det är ju möjligt men det har varit så gott som borta i över en vecka, fast det kanske ångrade sig och kom tillbaka igen :meh:
Efter att ha varit gravid är jag inte förvånad över något som kroppen hittar på :angel:
 
Inte heller här ville bebis sova inatt... Så fort jag la ner honom gallskrek han eller så låg han klarvaken och sprattlade. Till sist la jag honom bredvid mig i sängen (mycket kroppskontakt, men tycker han får rätt mycket av det i nestet också ) då lyckades vi få några timmars sömn...
/Trött mamma

Sista gången jag tittade på klockan var den 03:20... sen sov hon lite men vaknade strax efter 04 igen och var jätteledsen. Men sen somnade hon om och har typ sovit sen dess...Hon lär väl snart ha vänt på dygnet helt och hållet :cautious:
 
Det är ju möjligt men det har varit så gott som borta i över en vecka, fast det kanske ångrade sig och kom tillbaka igen :meh:
Efter att ha varit gravid är jag inte förvånad över något som kroppen hittar på :angel:

Men sonen var det så för mig. Trodde avslaget var över men efter en vecka kom det tillbaka.
 
I morgon blir den här bönan fyra månader. Hon är den bästa bebisen någonsin! Glad och pratig, kontaktsökande och rolig. Stora leenden, skratt och massor av högljutt babbel. Sprattlar på, vänder sig från mage till rygg om hon vill men är oftast nöjd med att ligga på mage och kolla på grejer.

(Jämför såklart med hennes storebror, och det är stor skillnad. Hon har en helt annan energi, i bemärkelsen att hon verkar ha mer inre lugn och tålamod. Stort närhetsbehov! Han var galen och energisk redan som bebis, och har alltid varit på väg någonstans.)

Hon har börjat få lite smakupplevelser, i dag fick hon mango i sin smaknapp och det var tydligen oerhört spännande. :D Hon vägrar dock att suga på napp i vanliga fall, men tummen är poppis.

I natt ska hon sova i egen säng för första gången. Vi plockade upp spjälsängen och har den som bedside crib.
 
Hade aldrig hört talas om smaknapp men verkar ju skitbra, ska köpa en sån!:up:

Kan bebisar smaka på alla sorters frukter? Man skär bara i bitar och puttar i så sköter bebis resten?

Smakmapp är fantastiskt och underbart. Jag har tre stycken; en taste teaser, två från wish som har typ ”trekantigt” handtag (väldigt greppvänligt!) och alla tre har silikonnapp. Jag använde det jättemycket när sonen började få tänder. Fryst mango eller frysta ärtor var skönt att gnaga på då.

Frukter funkar, men även kött och grönsaker. :up:

Det känns som ett väldigt säkert sätt att låta bebisen prova smaker och utveckla ett intresse för att provsmaka. Bonus för att de kan hålla självs = mamman hinner äta sin mat. Plus att det inte kladdar så mycket... :angel:
 
Vi hade också taste teaser till sonen och tyckte den var fantastisk. Att bebis kan sitta och "äta själv" när man själv äter är inte att underskatta :p

Jag tror att de kan äta alla sorters frukter. Har för mig att vi fick höra att de inte skulle äta för mycket clementiner av någon anledning jag inte alls kommer ihåg nu :p Här var avokado stor favorit hos sonen. Lagom lätt att trycka ut ur nappen också :)
 
I morgon blir den här bönan fyra månader. Hon är den bästa bebisen någonsin! Glad och pratig, kontaktsökande och rolig. Stora leenden, skratt och massor av högljutt babbel. Sprattlar på, vänder sig från mage till rygg om hon vill men är oftast nöjd med att ligga på mage och kolla på grejer.

(Jämför såklart med hennes storebror, och det är stor skillnad. Hon har en helt annan energi, i bemärkelsen att hon verkar ha mer inre lugn och tålamod. Stort närhetsbehov! Han var galen och energisk redan som bebis, och har alltid varit på väg någonstans.)

Hon har börjat få lite smakupplevelser, i dag fick hon mango i sin smaknapp och det var tydligen oerhört spännande. :D Hon vägrar dock att suga på napp i vanliga fall, men tummen är poppis.

I natt ska hon sova i egen säng för första gången. Vi plockade upp spjälsängen och har den som bedside crib.

Hur gick natten i egen säng?

Den där "nappen" verkar ju super, en sån ska införskaffas helt klart. Ska bli himla kul när vår bebis får börja smaka på saker!
 
Hur gick natten i egen säng?

Den där "nappen" verkar ju super, en sån ska införskaffas helt klart. Ska bli himla kul när vår bebis får börja smaka på saker!

Vi har haft en riktigt dålig natt :rofl:
Många uppvak, orolig sömn, stök och bök. Vi har således legat sked nästan hela natten ;)
 
Vi har haft en bra natt :D

Hon vaknade och åt kl 5:30, därefter var hon pigg:nailbiting:. Lade henne i gymmet och när jag såg att mannen vaknade vid 7:20 så sa jag att han kunde få söva henne så jag kunde sova. Han sövde henne, gick till jobbet och hon sover fortfarande :D:sneaky:
 
Vi har haft en riktigt dålig natt :rofl:
Många uppvak, orolig sömn, stök och bök. Vi har således legat sked nästan hela natten ;)

Attans! Blir aldrig som man tänkt sig :D

Idag har jag ridit, fy tusan vad roligt det är! Förstår dock inte riktigt hur man ska hinna med jobb, barn, sambo, häst och hund :o Men det får bli ett senare problem!

Kiddot har börjat tröttna på sin babysitter och gym, hon vill bara sitta eller stå upp med vår hjälp. Man ser hur hon försöker häva sig upp i babysittern men hon kommer inte så långt :laugh: synd om hon inte börjat tycka om det igen för det är ganska praktiskt att sätta eller lägga henne där när man vill göra något snabbt hemma.
 
Alfred har - äntligen typ - fått memot om att bebisar bör sova dagtid. Så numera har han en dygnsrytm som innebär sova hela natten (han ammar typ i sömnen), upp, vaken 1-2h, sova, vaken 1-4h, sova.. osv. Och all vaken tid är superhappytime! Han är ALLTID glad. Underbara lyckopiller! :love:

(och då sitter mamman och oroar sig för att ”han sover så mycket” :banghead:)
 
Alfred har - äntligen typ - fått memot om att bebisar bör sova dagtid. Så numera har han en dygnsrytm som innebär sova hela natten (han ammar typ i sömnen), upp, vaken 1-2h, sova, vaken 1-4h, sova.. osv. Och all vaken tid är superhappytime! Han är ALLTID glad. Underbara lyckopiller! :love:

(och då sitter mamman och oroar sig för att ”han sover så mycket” :banghead:)

Vilket lyft det måste vara att han kommit på det :D
 
Och här fortsätter våra skeva dygnsrytm. I natt sov hon 7 timmar i sträck. Men det började ju då kl 03 :p

Vad ska ni hitta på ikväll? Här blir det middag hos svärföräldrarna med makens syster med familj också. Förhoppningsvis kan större delen av middagen intas efter att barnen har somnat, Förutom lilla S då, där har jag inga förhoppningar :p
 
Vi är bara vi i familjen ikväll. God mat och så ska vi spela spel. Om det fungerar med barnen (och om vi håller oss vakna) går vi ut och skålar med grannarna vid tolvslaget.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
116 985
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 008
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 211
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp