Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var man på Ullared igår och inhandlade lite saker till Pyret :)
Nackdelen är att jag inte kan röra mig idag, känns som om någon hugger en yxa mellan benen på mig för vart steg jag tar :mad:
 
Här vaknade jag av mensvärk, men den försvann snabbt och har inte återkommit. Besvikelsen som då infann sig. Jag vill ha ut ungen , så jag förhoppningsvis blir av med denna huvudvärken.
 
@heartstring
Å 2 cm! Hoppas din bebis kommer snart! :love:
Åh, jag läste precis om de som varit öppna 2 cm i flera veckor innan bebisen kom.. Det hoppas jag verkligen inte händer här, då blir jag sur! :mad:
@heartstring
Man ska aldrig googla ;)
Det borde jag ha lärt mig, men jag ville ju få veta att bebisen skulle komma snart!! :o
Har bestämt mig för att jag ska hålla mig mycket upprätt idag och packa ner hemmet inför flytten, då kanske kroppen får lite hjälp!?
 
Här vaknade jag av mensvärk, men den försvann snabbt och har inte återkommit. Besvikelsen som då infann sig. Jag vill ha ut ungen , så jag förhoppningsvis blir av med denna huvudvärken.
åh, den där besvikelsen!! Jag hoppas att det komner igång snart!

@TeamLundVer där har man straffet för att man besöker ullared högdräktig ;) fast för mig verkade det sätta igång saker i kroppen istället.. Man kanske ska ta sig en till tripp till ullared? :P
 
Här händer absolut ingenting, liiite mensvärk till o från o någon sammandragning men sen är det lugnt. Min BM gjorde en undersökning i måndags o när jag ändå låg där gjordes ett försök till hinnsvepning eftersom jag ändå har tid för det nästa vecka, misslyckades dock! Börjar kännas tröttsamt i kroppen nu o bäckenet gav upp vid ridning, flytt o renovering är färdigt så nu är jag bara rastlös ;)

Har glömt att uppdatera listan men BF var 8/10 :) trotsig unge struntade ju dock i det ;)
 
Heja er som det är så nära för nu! Jag har ju 3 veckor kvar, om pluttis bestämmer sig för att dyka upp på utsatt tid. Fick dock läkartid den 23, där det ska diskuteras ev igångsättning pga huvudvärken som inte ger sig. Så förhoppningsvis slipper jag gå över speciellt mycket iaf, med dottern räckte det att jag fick en igångsättningstid så kom hon ju, även om det då inte var pga huvudvärken utan händerna. Jag är uppenbarligen inte gjord för att vara gravid.

Bebis trycker på neråt, ibland så att jag rycker till för att det gör ont, men det går över innan det ens börjat nästan, så antar att det är bebis som typ vrider på huvudet eller något. Men maken konstaterade att jag är bra knäpp som blir glad över att det gör lite ont :D
 
Åååh!! Strax innan lunch kom ännu en bit av slemproppen här, efter lite lätt molvärk långt ner i magen (typ under där den "vanliga" mensmolvärken brukar vara) så jag antar att livmodertappen dragit sig tillbaka lite till..
Så jag ringde en vän som kom och tog mig på en 5 km promenad med dottern i barnvagnen. Som du sa, @Anna_Lillen, nu ska bebis ut! :p
Kanske ska man ge sig på fönstrena nu också? Sen golven och sist ommöblering? :angel:
 
Ta inte ut er för mycket bara (typ springa i trappor för att få igång det, då kan moderkakan lossna :crazy: )

Hur vet man OM den gör det?
Jag är redan nojig som det är med 6 mil till fl. Men alla säger ju att man känner när det börjar bli allvar. Jag är dock väldigt smärttålig pga endometriosen så min gräns ligger nog högre. Har lillebror som bor fem min från sjukhuset så vi bosätter oss hos honom när vi tror att det närmar sig ;)
 
@Anna_Lillen Jag har ingen aning!
Men jag läste en artikel om myter om hur man sätter igång en förlossning. Där stod det att man inte ska överanstränga sig mer än vanligt på slutet, för att moderkakan kan lossna :crazy:
 
@Imnir och @Anna_Lillen
Om moderkakan lossnar så kan det blöda, rejält. Det hände en vän till mig, både hon och bebis höll på att dö. Sannolikt så sparkade bebisen loss moderkakan för hon kände att det "sprattlade till" och strax därefter stod hon i en blodpöl :crazy:Ambulans och akutsnitt räddade situationen.

Jag vet dock inte om det alltid blir så dramatiskt, den kanske kan lossna olika mkt?
 
@Imnir och @Anna_Lillen
Om moderkakan lossnar så kan det blöda, rejält. Det hände en vän till mig, både hon och bebis höll på att dö. Sannolikt så sparkade bebisen loss moderkakan för hon kände att det "sprattlade till" och strax därefter stod hon i en blodpöl :crazy:Ambulans och akutsnitt räddade situationen.

Jag vet dock inte om det alltid blir så dramatiskt, den kanske kan lossna olika mkt?
Den kan nog lossna lite/ börja lossna men det är ju inte optimalt då heller utan då är det nog snarare så att hela kommer att lossna. Det känns ju som att det alltid bör bli en blödning i samband med detta (det blir det ju vid förlossningen också), men frågan är om den "måste" vara så kraftig.
Jag tror nog att om moderkakan lossnar litegrann (och det inte märks på annat sätt) så märker man nog att bebisen blir slöare, jag antar att moderkakan inte kan försörja bebisen som den ska då helt enkelt, men då är ju frågan återigen om den bara kan lossna litegrann och vara sådan länge (vilket jag inte tror).
Men då återkommer vi ju också till att bebisen har sitt rörelsemönster och om det ändras, minskar eller det känns som att det är något fel så ska man alltid ringa förlossningen och få komma in på koll!

(Och jag nöjde mig med promenaden, någon måtta får det ju vara.. Försöker övertala bebisen om att komma ut nu, men den lyssnar inte..)
 
Igår fick vi hembesök av BVC. Jag blev så himla besviken på "vår" sköterska! Först kom hon rejält sent (14.45, hade sagt 13.30 till mig men tydligen menat 14.30) när vi hade stressat för att hinna hem i tid. Hon hälsade lite halvt hjärtligt på mig, inte alls på min man eller vår bebis. Sen satt hon och slängde upp broschyr efter broschyr om allt det där man redan hört på MVC och BB, om att inte röka, inte skaka osv. Även en om amning trots att hon var informerad om att vi flaskmatar. Vi nämnde att det varit väldigt gråtigt under dagen (vilket det inte brukar vara) och fick då en lååång utläggning om kolik och varför bebisar inte vill att man lägger ifrån sig dem (som om vi var för lata för att orka trösta vårt barn).

Jag fick avbryta henne flera gånger för att få fram mina frågor, hon var liksom inte alls inkännande och kändes inte speciellt intresserad av oss. Hon tog så god tid på sig vid vägningen att vår lilla tjej hann bli jätteledsen, ingen finess där inte. Vågen gav inget vettigt resultat eftersom bebisen låg och sprattlade så till slut tog hon bara en siffra :confused: Hela besöket tog 1,5 timme!

Hur ofta går man till BVC? Jag ska väl ge henne någon mer chans och om man inte går så ofta kan man kanske stå ut. Jag var väldigt trött igår och hon kanske hade en dålig dag, men om hon inte beter sig bättre nästa gång vill jag nog faktiskt byta sköterska (eller BVC).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 956
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp