Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emor, vad tråkigt att du känner så! Blev det inget bättre efter RUL? Känner du fosterrörelser? Men som du skriver så har ni ju gott om tid på er. Jag tycker inte heller att det känns så roligt att köpa saker men det är mest för att det går så mycket pengar. Jag tycker allt är så dyrt.
 
Jo lite kanske, men inte sådär som jag önskar. Det är mest "jaha..."

Jodå, denna är mycket livligare än vad dottern var dessutom, så det är skönt.

Jo, det mesta kostar lite mer än vad jag eg kan tycka är brukligt, är man snål så är man ;) men jag vet ju iaf vad jag vill ha, och inte ha, i prylväg denna gången vilket är skönt.
 
Jag kände lite liknande som du förut Emor. Jag har mått så vansinnigt illa (denna gången med) så jag har haft svårt att känna någon glädje alls. Allt har ju liksom varit bebisens "fel"och jag såg verkligen inte fram emot bebisen alls, allt var bara jobbigt och knöligt. Ingen glädje alls. Som tur är så börjar det gå över nu i takt med att illamåendet avtar. Jag hoppas verkligen att din oro avtar snart och att du istället kan börja glädjas!

Själv är jag helt sjukskriven nu. Illamåendet har som sagt börjat lägga sig även om jag fortfarande går på Lergigan comp dagligen, utan den mår jag pyton, men jag har i alla fall slutat kräkas! Det vände fortare än sist, nu är jag i vecka 25-26 (?) och sist höll det på till v. 35. Jag stannade på -7 kg mot -9 kg sist. Så JÄKLA skönt! Nu börjar jag kunna fungera som en normal människa igen. Jag kan äta tillsammans med familjen, ta en fika med kompisarna, jag kan till och med laga enklare luktfri mat.

Däremot så är mitt bäcken helkasst så det är därför jag är sjukskriven. Jag blev aldrig helt bra efter ettan så jag var beredd. Min sjukgymnast är toppenbra och jag går på vattengympa för henne varje vecka, tyvärr är det sista gången ikväll innan sommaruppehåll.
Jag klarar inte av att lyfta sonen alls, knappt ens från golvet till knät om jag sitter på en stol. Jag får inte gå med än 2-300 m i taget utan att sitta/ligga en stund emellan. Sjukt frustrerande! Jag är van att göra allt själv men är nu helt beroende av maken (som gör ett HELT FANTASTISKT jobb!!).
Jag kan stoppa i och ta ut tvättmaskinen men inte hänga den eftersom jag inte fixar att bära tvättkorgen. Mycket får gå i torktumlaren nu tyvärr.
Djuren kan jag se till men inte bära vatten till. Vi har ju dessutom hingst på station i sommar så det är ju en del jobb med att hämta honom för betäckning titt som tätt, just nu brunstar 3 st samtidigt och det är bara ston utifrån. Våra egna kan jag betäcka tack vare en mycket snäll hingst, jag leder bara in dem i hagen till honom så betäcker han och vi går ut igen.

Men summa sumarum så mår jag så otroligt mycket bättre nu än för en månad sedan! "Lite" smärta kan jag leva med bara jag slipper det där jäkla illamåendet :D
Bebisen mår bra och lever rövare i magen, h*n har hittat kissblåsan betydligt bättre än sonen gjorde så ibland springer jag på toa en gång i kvarten :S

Har ni andra funderat något på namn?
 
Jag kände lite liknande som du förut Emor. Jag har mått så vansinnigt illa (denna gången med) så jag har haft svårt att känna någon glädje alls. Allt har ju liksom varit bebisens "fel"och jag såg verkligen inte fram emot bebisen alls, allt var bara jobbigt och knöligt. Ingen glädje alls. Som tur är så börjar det gå över nu i takt med att illamåendet avtar. Jag hoppas verkligen att din oro avtar snart och att du istället kan börja glädjas!

Själv är jag helt sjukskriven nu. Illamåendet har som sagt börjat lägga sig även om jag fortfarande går på Lergigan comp dagligen, utan den mår jag pyton, men jag har i alla fall slutat kräkas! Det vände fortare än sist, nu är jag i vecka 25-26 (?) och sist höll det på till v. 35. Jag stannade på -7 kg mot -9 kg sist. Så JÄKLA skönt! Nu börjar jag kunna fungera som en normal människa igen. Jag kan äta tillsammans med familjen, ta en fika med kompisarna, jag kan till och med laga enklare luktfri mat.

Däremot så är mitt bäcken helkasst så det är därför jag är sjukskriven. Jag blev aldrig helt bra efter ettan så jag var beredd. Min sjukgymnast är toppenbra och jag går på vattengympa för henne varje vecka, tyvärr är det sista gången ikväll innan sommaruppehåll.
Jag klarar inte av att lyfta sonen alls, knappt ens från golvet till knät om jag sitter på en stol. Jag får inte gå med än 2-300 m i taget utan att sitta/ligga en stund emellan. Sjukt frustrerande! Jag är van att göra allt själv men är nu helt beroende av maken (som gör ett HELT FANTASTISKT jobb!!).
Jag kan stoppa i och ta ut tvättmaskinen men inte hänga den eftersom jag inte fixar att bära tvättkorgen. Mycket får gå i torktumlaren nu tyvärr.
Djuren kan jag se till men inte bära vatten till. Vi har ju dessutom hingst på station i sommar så det är ju en del jobb med att hämta honom för betäckning titt som tätt, just nu brunstar 3 st samtidigt och det är bara ston utifrån. Våra egna kan jag betäcka tack vare en mycket snäll hingst, jag leder bara in dem i hagen till honom så betäcker han och vi går ut igen.

Men summa sumarum så mår jag så otroligt mycket bättre nu än för en månad sedan! "Lite" smärta kan jag leva med bara jag slipper det där jäkla illamåendet :D
Bebisen mår bra och lever rövare i magen, h*n har hittat kissblåsan betydligt bättre än sonen gjorde så ibland springer jag på toa en gång i kvarten :S

Har ni andra funderat något på namn?
Vi vet inte än om det blir en pojke eller flicka men har väl börjat fundera lite smått. Jag håller tummarna för att det är en flicka vi får se på RUL för fina pojknamn verkar vi inte komma på alls. Dock ett tiotal flicknamn.. Får man lämna en sådan request?
 
Vi funderar på namn, men det är samma som förra gången. Svårt att hitta pojknamn, lättare med flicknamn. Sonen fick heta Tibbe efter att vi hela graviditeten skojat om att det stackars barnet inte kan heta Tiburtius i alla fall, någon gräns måste ju få finnas! Han går nu i förskola på en liten lantskola där de är 10 barn på hans avdelning. Till hösten börjar en Tiberus, vad är oddsen för det!?

Jag har tyvärr fått problem med en av fogarna och det har eskalerat de senaste dagarna så att jag numera inte ens kan köra bil. :( Har tid hos sjukgymnast på måndag för utredning om dels vad som felar och hur det kan avhjälpas. Typiskt nu när det börjar dra ihop sig för höskörd och allt. I övrigt så är det bra, värdena hos barnmorskan såg fina ut förra veckan och jag har gått in i vecka 27 nu. Den här bebisen verkar ha ett helt annat temperament än förra, det är väääldigt livat inne i magen. Tur att vi haft en lugn och snäll att öva oss på. ;)
 
@Nelle Jag känner igen mig i begränsningarna av vad som fungerar att göra och inte. Förra graviditeten hade jag hingst på station och det fungerade bra, men jag är glad att jag inte har det i år. Min partner är också suverän, men det har räckt att han hjälpt mig att köra i väg stona till hingst i år.
 
Okej tjejer nu behöver jag lite input. Det känns som om min mage håller på att sprängas (?) alltså som om den försöker bli större snabbt och att det helt enkelt inte går. Jag har ju haft stor mage länge, tror jag inte kunde ha byxor med snodd längre i vecka 10.. Det här känns dock ganska obehagligt. Någon som varit med om detta och kan ge lugnande besked typ att du känns bättre i morgon?
 
Okej tjejer nu behöver jag lite input. Det känns som om min mage håller på att sprängas (?) alltså som om den försöker bli större snabbt och att det helt enkelt inte går. Jag har ju haft stor mage länge, tror jag inte kunde ha byxor med snodd längre i vecka 10.. Det här känns dock ganska obehagligt. Någon som varit med om detta och kan ge lugnande besked typ att du känns bättre i morgon?

Ja, jag har upplevt något liknande och sätter det i direkt relation med hur bebis ligger därinne. Så förhoppningsvis är det ett övergående tillstånd även för dig :)

De senaste dagarna har lillhen legat långt in och högt upp, det ger känslan av att hela min kropp liksom är..fylld. Mina matportioner är i storlek ett halvt äpple innan det känns helt fullt och lungorna får inte riktigt plats i många positioner. Jag hoppas bebis flyttar tillbaka neråt snart!
 
Vi klurar lite på namn, magen går under arbetsnamnet Otto, men jag tror inte det är en Otto när hen väl kommer ut. Maken tycker vi gör som sist, bestämmer på bb om vi kommer på ett som känns rätt och att vi inte behöver fundera så mycket innan, och jag tror det blir bra. Inga av de namnförslagen vi hade till dottern användes. Men sysselsättning är det ju att gå och klura innan iaf.
 
Okej tjejer nu behöver jag lite input. Det känns som om min mage håller på att sprängas (?) alltså som om den försöker bli större snabbt och att det helt enkelt inte går. Jag har ju haft stor mage länge, tror jag inte kunde ha byxor med snodd längre i vecka 10.. Det här känns dock ganska obehagligt. Någon som varit med om detta och kan ge lugnande besked typ att du känns bättre i morgon?
Fullt normalt. Som någon sa, det kan dels bero på hur barnet ligger, men kan även bero på att man kommer in i en intensiv tillväxtfas :)
 
Menar du att jag kommer bli ännu större? Herregud jag kommer sluta i storlek flodhäst :eek:
Nja, mer är det väl att du kanske växer hela "veckans växtperiod" på en dag ;) (eller ja, det KÄNNS så, det är troligen inte så). Kommer och går under de sista veckorna vill jag minnas att det var för mig :) (och jag var ändå modell väldigt liten ;))
 
Skönt att höra att det finns fler som inte är så shoppingsugna på bebisprylar.
Trodde att det skulle kännas mer angeläget efter RUL när man väl sett att det var nån där men icke...

Gav mig iväg idag för att köpa ny BH åtminstone, men det var ju lönlöst:banghead: Är tydligen helt fel skapt....
Ni som har fått barn sen innan, ökar storleken väldigt mycket under amningen? Eller vågar man sig på att beställa en dyr amningsBH redan nu?
 
@bakom
VÄNTA!!! Herrejesus säger jag bara över hur mycket ens tuttar växer (mina iaf) när mjölken rann till :eek:
Köp en billig till att börja med i minst 1 el 2 storlekar mer än vad du har nu, och beställ den dyra när din mjölkproduktion har planat ut :)
Jag kan tipsa om en prisvärd (200-300kr) från babyproffset, dom från hm är obekväma och har jätte dålig kvalitet.
 
Skit också, som jag misstänkte:angel:
Kan tänka mig att första tiden blir lättast att klä sig i säckväv....

HM är tyvärr ändå inget alternativ, hade 75F som ickegravid men det passade sådär idag:nailbiting:
Tack för tipset om babyproffset, ska kollas direkt.
 
Jag har modell gigantiska boobs, sådär 85 G-H som ogravid ;) Det går liksom inte att växa så mycket mer på storleken, men nog sjutton gick jag upp en eller två storlekar ändå. Jag hittade aldrig någon bra amningsbh sist, fula sladdriga ostadiga saker var allt som jag fann som gick hyffsat på, men ibland kändes som som en liten trekantsbikini på en fjortis på badstranden... Ska se om jag kan hitta en bättre denna gången, men har inte mycket hopp.

Och på tal om shopping, så ska jag åka och titta på en vagn imorgon. Blir samma modell som vi hade till dottern, gillade den som vintervagn, och till sommaren kompletterar jag med ett till chassi som har svängbara hjul. Nu får jag bara hoppas den är i lika gott skick som det beskrevs, eller iaf går att pruta lite på, återstår att se.
 
Se där, det var intrycket jag fick av de flesta amningsbharna också. Googlade lite snabbt och hittade större kupor hos evas underkläder. De såg åtminstone rejäla ut:D

Vad blir det för vagn då? Jag är ju helt borttappad inom det området (oxå) men vill gärna ha tips på barnvagnar som funkar bra att köra på grusvägar och i snö.
 
Det blir en emmaljunga edge med sportchassi då jag är så lång och föredrar det. Dom har ju utgått nu och går inte att köpa nya längre, så denna har jag isf.tänkt ha som plan att spara, just in case liksom att den behövs om några år. Och så blir det deras nya chassi med stora svängbara lufthjul till sommaren är tanken.

Jag gillar emmaljunga, stora att packa in i bilen, men dotterns babyjogger finns kvar så den går att ha som bilvagn senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 972
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp