Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cocos
Vad roligt med en till tjej i tråden :love:

Idag har jag verkligen känt mig på smällen.. Jag har inte riktigt insett mina begränsningar i hur snabbt jag kan och inte kan stiga ur bilen :arghh:
Sammandragningarna är helt fantastiska när jag på mitt vanliga sätt går ur bilen snabbt......:yuck:
Jag har även insett att jag måste dra ner mitt tempo på mina hundpromenader, och längden på dom. Jag har sen innan den här graviditeten problem med mitt bäcken, för att inte få besvär igen måste jag ta det lugnt med saker som inte känns bra.

Hur mår ni andra mammor med era magar? Är allt fortfarande normalt, eller börjar ni känna att kroppen förändras?

Jag känner ju inga sparkar än (bara i v.17) däremot har jag senaste veckan fått små punkter då och då, ungefär som en femkrona i storlek, som liksom ömmar i huden och om jag trycker lite lätt är jag även öm under. Någon som har en aning om vad detta kan vara? Det är som regel strax nedanför magen lite åt sidan.

Förresten, med risk för att bli äcklig. Är det någon mer än jag som behöver inhandla nya trosor pga att man har så mycket flytningar att de liksom tar slut i lådan?
 
Jag blev sådär jättegravid över en natt efter att i flera veckor haft noll sammandragningar och fogproblem. Känns ju roligt, eller inte. Semestern om 6 veckor ensam med dottern där vi ska bila genom Sverige känns som en mindre bra idé just nu, men det ska väl lösa sig det med.
 
Jag glömde skriva efter RUL men allt såg bra ut med lillkillen :) vi hade rätt om kön iaf! Går in i v. 24 idag o senaste två veckorna har magen växt massor så nu syns det. Bara 3 veckor kvar på jobbet sen går jag hem på semester o direkt efter den tar havandeskapspenningen över :) då ska vi hinna med flytt o renovering innan lilla A kommer är det tänkt!

Hur gör ni andra, jag är inget större fan av närkontakt med folk jag inte har en väldigt nära relation med. Så när folk kommer fram o ska ta en på magen tycker jag att det är väldigt obehagligt. Finns det nåt bra sätt att undvika det eller nåt bra att säga? :s
 
Jag glömde skriva efter RUL men allt såg bra ut med lillkillen :) vi hade rätt om kön iaf! Går in i v. 24 idag o senaste två veckorna har magen växt massor så nu syns det. Bara 3 veckor kvar på jobbet sen går jag hem på semester o direkt efter den tar havandeskapspenningen över :) då ska vi hinna med flytt o renovering innan lilla A kommer är det tänkt!

Hur gör ni andra, jag är inget större fan av närkontakt med folk jag inte har en väldigt nära relation med. Så när folk kommer fram o ska ta en på magen tycker jag att det är väldigt obehagligt. Finns det nåt bra sätt att undvika det eller nåt bra att säga? :s
Jag har faktiskt sagt till att jag har ont på magen. Vilket jag faktiskt hade till för några veckor sedan. Det liksom brände i huden
 
Igår var vi på informationskväll på den förlossning vi valt (KS i Solna), eftersom det var sista tillfället innan sommaren. Det var ganska tråkigt faktiskt, inte så mycket nytt. Men ändå bra att ha varit där. Jag har också fått svar på blodproverna från förra veckan. Hade nästan dubbelt så mycket järn i depåerna nu (22) jämfört med vid inskrivningen (13), så det var bra. Men läkarna ville ändå att jag ska ta järntabletter varannan dag och så får jag lämna nytt blodprov vid nästa BM-besök.

@TeamLundVer, jag hade många par trosor sen innan men har också köpt en del nytt. Brukade använda boxers ofta förut för att de är bra trosor att träna i, men nu klämmer de om magen så jag vill inte använda dem. Bekvämaste modellen är Hanky Pankys lågt skurna string så jag har köpt några fler par av dem. De kostar en slant men är riktigt bra. Jag byter trosor två gånger om dagen.

@Anna_Lillen, de som vill känna på min mage är antingen i familjen (ex svärmor och moster) eller någon enstaka kvinna på jobbet. Så länge det inte är människor jag inte känner eller inte gillar så tillåter jag det. Ja man borde väl markera kanske men jag orkar inte ta den fajten. Det finns t-shirts med tryck som kanske kan hjälpa? ;)
If-you-didn-t-put-it-here-don-t-touch-it-T-Shirts-300x200.png
 
Jag hade inte problem med folk som ville känna på magen sist, och så inte heller denna gången. Tror inte folk vågar :angel:

@TeamLundVer , det finns supertunne trosskydd som jag använder, men jag tvättar ovanligt ofta nu också. Ffa eftersom att hälften av mina trosor visst inte längre är sköna och därför inte används. Borde shoppa någon dag...
 
Ha
Jag känner ju inga sparkar än (bara i v.17) däremot har jag senaste veckan fått små punkter då och då, ungefär som en femkrona i storlek, som liksom ömmar i huden och om jag trycker lite lätt är jag även öm under. Någon som har en aning om vad detta kan vara? Det är som regel strax nedanför magen lite åt sidan.

Förresten, med risk för att bli äcklig. Är det någon mer än jag som behöver inhandla nya trosor pga att man har så mycket flytningar att de liksom tar slut i lådan?
Haha det skulle kunna varit jag som skrev hela det där inlägget! De där ömma punkterna på magen har jag också klurat på, känns som ett blåmärke men det syns ingenting?
 
Jag känner ju inga sparkar än (bara i v.17) däremot har jag senaste veckan fått små punkter då och då, ungefär som en femkrona i storlek, som liksom ömmar i huden och om jag trycker lite lätt är jag även öm under. Någon som har en aning om vad detta kan vara? Det är som regel strax nedanför magen lite åt sidan.

Förresten, med risk för att bli äcklig. Är det någon mer än jag som behöver inhandla nya trosor pga att man har så mycket flytningar att de liksom tar slut i lådan?

Givetvis skulle det stå strax nedanför naveln inte magen :o
 
Igår var vi på informationskväll på den förlossning vi valt (KS i Solna), eftersom det var sista tillfället innan sommaren. Det var ganska tråkigt faktiskt, inte så mycket nytt. Men ändå bra att ha varit där. Jag har också fått svar på blodproverna från förra veckan. Hade nästan dubbelt så mycket järn i depåerna nu (22) jämfört med vid inskrivningen (13), så det var bra. Men läkarna ville ändå att jag ska ta järntabletter varannan dag och så får jag lämna nytt blodprov vid nästa BM-besök.

@TeamLundVer, jag hade många par trosor sen innan men har också köpt en del nytt. Brukade använda boxers ofta förut för att de är bra trosor att träna i, men nu klämmer de om magen så jag vill inte använda dem. Bekvämaste modellen är Hanky Pankys lågt skurna string så jag har köpt några fler par av dem. De kostar en slant men är riktigt bra. Jag byter trosor två gånger om dagen.

@Anna_Lillen, de som vill känna på min mage är antingen i familjen (ex svärmor och moster) eller någon enstaka kvinna på jobbet. Så länge det inte är människor jag inte känner eller inte gillar så tillåter jag det. Ja man borde väl markera kanske men jag orkar inte ta den fajten. Det finns t-shirts med tryck som kanske kan hjälpa? ;)
If-you-didn-t-put-it-here-don-t-touch-it-T-Shirts-300x200.png
Jag är född på KS, så det är garanterat ett jättebra BB :D
 
@TeamLundVer
Jag skulle också precis skriva trosskydd innan jag såg ditt svar ;)
Jag kan inte leva utan trosskydd! Det är så otroligt glamoröst att vara gravid :wtf:

Jag läste även om att man kunde ha ont i huden under min första graviditet, men det där lät verkligen skumt!
Har ingen läkare tagit det på allvar?
 
@TeamLundVer
Jag skulle också precis skriva trosskydd innan jag såg ditt svar ;)
Jag kan inte leva utan trosskydd! Det är så otroligt glamoröst att vara gravid :wtf:

Jag läste även om att man kunde ha ont i huden under min första graviditet, men det där lät verkligen skumt!
Har ingen läkare tagit det på allvar?
Ähum jag har inte pratat med ngn läkare om det :o
 
Då har man fått uppleva svullna ben också. 4 timmars bilfärd och ett bröllop var det som krävdes. Håller tummarna för att det dröjer till nästa gång.

Är sjukt trött, har riktigt ont i fogar,höfter och rygg och väntar bara på att det ska vara ok att köra hem. Det är ju trots allt 4 timmar på det hållet också..
 
Idag var jag på mvc, hade visst virrat ihop det med tiden så det blev ett hastigt besök. Är nu i vecka 29..

Blodtryck 94/60
Hb 115
Blodsocker 4,1
Sf-mått 27 cm
Hjärtljud mellan 135-150

BM verkade nöjd och det blir ny koll om tre veckor..


Förra veckan var jobbmässigt märklig och efter mycket om och men har jag nu semester! Sen går jag på graviditetspenning i juli och därefter föräldraledighet i minst 6 månader. Nu har jag alltså jobbat klart till åtminstone april-15. Jag försöker landa mentalt i det men eftersom det kom hastigt på så känns det som det får ta några dagar till..
En del "krämpor" håller sig envist kvar men kanske i något lindrigare form, eller har jag helt enkelt vant mig ;)
 
@Anna_Lillen

Jag har inte så många som vill känna på magen men visst händer det att någon spontant klappar om den om man träffas t.ex på stan. Jag säger inget utan markerar nog mest på kroppsligt/hållnings-vis att det inte är uppskattat. Ibland träffar jag personer som jag vet kan flyga på mig och då tenderar jag att utstråla extra mycket "egen-zon" och det funkar!

Förra graviditeten tröttnade jag en dag då en väldigt ytlig bekant la handen på min mage och sa "ojdå, du har lagt ut minsann" och hämnades genom att titta menande på bekantens mage och säga "ja, det samma gäller dig ser jag". :p
 
När jag var gravid var det mest de närmaste, typ svärmor, som ville ta på magen och det kändes okej. Men när en gubbe på jobbet trängde sig fram när jag stod vid skrivaren och skulle känna blev jag arg faktiskt! Han gjorde aldrig mer om det :angel: En del tror att de har rättighet att ta på en gravidmage. Själv ser jag inte skillnaden på om någon skulle ta på min mage utan bäbis inuti eller när det är en bäbis inuti.
 
Var på ultraljud idag, V19. Allt såg bra ut, verkar vara en livlig liten krabat där inne för den höll sig inte still en sekund! Brås nog på sin mor som barn :grin: . Vi hade gärna velat veta kön men det ville inte bebbe utan låg o putade med rumpan bakåt heela tiden, envis också.. Bebis satt upp, e det vanligt? Trodde de brukade ligga på sidan, eller det kanske bara e jag som fått för mig? Nu e vi iaf sugna på ett 3D UL. Någon som gjort det?
 
@Carand skönt att allt såg bra ut på RUL!

*kl*

Alltså... Jag är inte så peppad på detta med bebis, känns som att det är så långt bort, och eftersom att vi försökt rätt länge har jag gått in i något katastroftänk och tror nog inte riktigt på att det blir bebis förrän jag ser den i verkligheten. Detta gör ju att jag har noll lust att förbereda, trots att vi har barn sedan innan är jag en sån som inte är något vidare på detta med att spara saker, vilket gör att allt sedan dottern var liten är rensat och sålt.

Jag har hunnit köpa lite bebis kläder, typ att ha till förlossningen, men inget annat. Vagn, babyskydd, bärsjal, lite amningspump, babynest och annat som jag vet att vi vill ha har jag absolut ingen lust att köpa. Inte ens mer kläder, går jag på stan så går jag snabbt förbi bebiskläderna och köper någonting till dottern istället.

Tur jag har ett tag kvar att riktigt komma i fas inför bebis ankomst, än är det ingen brådska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 972
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp