MissFideli

Trådstartare
Har sett ett stall där man ger hösilage bara, inget hö. Och där har dom hösilagebalen liggande öppen tills den är slut, dvs några veckor borde det bli. Frågade om det då jag lärt mig att ensilage blir dåligt efter kort tid, men dom svarade att det var "gasat" på något vis. Nyfiken som jag är så vill jag veta mer om det. Dom visste inte så mycket dom jag pratade med.

Vad är det för nått man gör?
 
Sv: Hösilage

Hösilage har kort hållbarhetstid sen man öppnat balen....men om det är minusgrader iallafall på natten brukar det klara sig två veckor.

våra knäcker en bal i veckan och vi har ju minus dygnet runt så vi har inga problem med att det blir dåligt....
 
Sv: Hösilage

Vet inte vad de menar med att ensilaget är "gasat". Inget jag har hört om. Kan du inte fråga dem vad de menar, vore intressant!
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 030
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 595
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 594
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 829
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp