Högsta poäng??

Linda_77

Trådstartare
Hej!

Kan någon berätta för en "icke-halvblodskunnig" vilken svensk hingst som har fått högst poäng vid avelsvärdering/premiering?

Tack!
 
Sv: Högsta poäng??

Har någon haft högre än Amiral måntro? 45 poäng
 
Sv: Högsta poäng??

Jag sätter också en slant på Amiral. I hans fall var det väl 10-or i gångarter som hjälpte upp en del. Hade han inte 8981010, eller nåt liknande?
 
Sv: Högsta poäng??

Japp jag har för mej det.

Det fanns en i USA som hade fått extremt höga poäng...minns bara inte vem det var...kan det varit Spartacus??eller är det någon annan...
 
Sv: Högsta poäng??

Såvitt jag har koll är det precis som tidigare skrivits Amiral 764 som har högst med sina 9881010=45. På god andraplats ligger Rex 673 (Ciceron - Rote Boldt)99899=44 och Brilliant 663 (Brabant - Falstaff) 998810=44. Brilliants mamma Falsett 12670 är Sveriges hittills högst bedömda sto med 47 poäng.
 
Sv: Högsta poäng??

Amiral är pålles farmors systerson
och Spartacus är hans FARBROR!!! :love::love::love::love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Högsta poäng??

Vad är det för stam bakom Spartacus?(för slö för att slå upp det)
 
Sv: Högsta poäng??

Räknar man bort Maistics 7 för galoppen så har han också 44 p. Han hade 998997=51. Några andra med 43 p är bl a Magini (88999) och Corrado WL (99889).
 
Sv: Högsta poäng??

Hade inte Eloge också 43 poäng?

Och 88:an, vilket jag för övrigt tycker är en stor gåta... :angel:
 
Sv: Högsta poäng??

finns det någon hemsda som man kan läsa om honom och se lite bilder ;)
 
Sv: Högsta poäng??

Spartacus (43) är Indus - Utrillo - Drabant - Sorrento - Brand, mormodern även mormor till Gauguin de Lully och mamma till Garrant!
 
Sv: Högsta poäng??

Men alltså jag har för mej att det finns en hingst i USA som antingen har samma poäng som Amiral el högre....kan det vara en son till Spartacus då??...eller vem i hela friden far jag efter i minnet??*Hmmm*
 

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 249
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp