Högskoleprovet

Puh, om jag skrivit rätt på kontrollpappret så fick jag 38/40 på båda verbala och 35/40 resp. 34/40 på matten. Hade förstås varit trevligt med ett totalt 2.0, men jag är väldigt nöjd med tanke på att jag vid vissa xyz-uppgifter satt som ett fån och inte hade en blekfet aning om hur jag skulle lösa uppgiften.
 
Nu har jag räknat ut mitt resultat efter förra årets normeringspoäng och borde då få 0,7. vilket ju är betygligt bättre än förväntat med tanke på att jag var på väg att spy där inne och det enda jag kunde tänka på var hur illamående jag var. Svårt att fokusera på texterna då!
Fick en ångestattack också, men lyckades få kotroll över det efter ena provdelen.

Nu är det ju inte den normeringstabellen som kommer vara i år så klart...

Hur brukar det se ut? Blir det svårare /folk bättre för varje år? kan jag alltså räkna med sämre resultat?


/tjejen som fick 0,4 i resultat första gången jag gjorde provet.
 
Senast ändrad:
Tråkigt när man inte känner sig nöjd :cry: Hela dagen kändes bara stressig och bestod mest av köande och spring mellan olika ställen, förutom själva skrivningen. Resultatmässigt gick det ändå ok, ska jag försöka komma fram till. Skrev 2.0 sist dock, och det är inte en chans att det blev det idag så det är mest en känslomässig besvikelse över ett sämre resultat och att jag inte presterade mitt max under dagen. Men det är ändå ett bra resultat och det räcker till vad jag ska ha det till, så jag ska vara nöjd. Imorgon kommer jag förhoppningsvis vara nöjd. Och jag har två luckor på kontrollappen, så man kan alltid hoppas på två poäng till där :angel:
 
Gick fruktansvärt dåligt för mig :cry: sänkte mig och fick bara 1.2 idag när jag kikar på gamla normeringen, hade 1.35 sist :(

Satt i kallt drag hela dagen pga ventilationsfläktar precis vid min rads bänk, får väl skylla på det eller något :(
 
Jag gjorde också hp idag! Matten är min svagaste del så de jag övat mest på. Kändes inte så hoppfull innan provet då testerna inte gått så bra. Men är ganska nöjd med resultatet.
Har gjort det en gång för tre år sedan och då fick jag 1.1.
Idag fick jag 35/40, 23/40, 34/40 och 26/40. Enligt förra årets normeringstabell tror jag blev 1.5
Så länge jag höjer mig är jag nöjd!
 
Herrejesus, känns att man inte suttit i skolbänken på ett bra tag. Var kass på att planera min tid.

Första mattedelen gick åt helvete, men tog ett par djupa andetag och lugnade mig lite till resten av provdelarna.
Enligt normeneringstabellen så låg jag på 1,15. Är nöjd med det om det nu stämmer. Mår dåligt över det kassa matteresultatet dock, hur kan man glömma av sånt så fort? Gick ändå natur så läst Matte D.

Glad att det är gjort. Antar att det går bättre till nästa gång nu när man vet hur det fungerar.
 
Jag skrev idag också, de verbala delarna gick bra men matten är ingenting alls att skryta med. Satt i en helt ok lokal med bara ett 30:tal personer. Den stora salen våningen ovanför var helt full.

Det här med att kolla normeringstabellerna, hur funkar det? Google är inte riktigt min vän från mobilen i kväll.
 
Jag skrev aldrig upp resultaten, så jag vet inte alls vad jag har fått poängmässigt.
Chansade på mycket. Engelskadelen, den texten som handlade om fingeravtryck, Csi osv var katasrof. Fick chansa på alla frågorna.

Jag har verkligen ingen aning om vad jag fått.
 
Någon som vet varför det inte går att öppna filerna med mattedelaerna på studera.nu?

Har kollat in frågorna nu och första verbala delen verkar sommden gick hyffsat. Andra gick jättedåligt. Som jag befarade, kände inte att många svar var klockrena utan mest luddiga på texterna.
Hade kanske bara 1/4 rätt där. Urdåligt. Till nästa gång blir det att plugga engelska. Har inte gjort det alls till det här provet.
 
vet någon om man måste göra något för att högskoleprovspoängen ska vägas in i antagningarna nu till vårterminen? Mina hp-poäng kommer troligen öka mina chanser att komma in på utbildningen jag sökt, så är desperat över att få med poängen i ansökan! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
569
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 136
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp