W

Weeei

Jag håller på med ett arbete och då ska jag sätta ihop en foderstat till häst, men vi har inte analyserat vårat hö och det har ingen som jag känner heller gjort. Så nu undrar jag om jag kan få ta någon annans analys, någon som vill dela med sig? det ska vara med mineralerna också :laugh:.
Jag har aldrig gjort detta innan som sagt är det något man ska tänka på (vad är vanliga fel när man sätter ihop en foderstat)? jag tänkte att jag ska utgå ifrån boken "hästens näringbehov och utfodring" och söka lite på internet :D, det borde väl räcka.
om det är någon som är intresserad kan ni skicka till mini_bombi@hotmail.com

Sv: Höanalys

Du kan ta min gamla analyser: Allt är per kg foder

TS: 84%
Smb.rp: 29
Mj: 7,8
Ca: 4,5
P: 1,3
Mg: 1,5
K: 11,4

Ts: 84%
Smb.rp: 33
Mj: 8,2
Ca: 2,0
P: 1,1
Mg: 1,1
K: 7,7

ENSILAGE
Ts: 33%
Smb.rp: 25
Mj: 3,4
Ca: 2,0
P: 0,8
Mg: 0,6
K: 6,7

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 861
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar