M

maria25

:confused: Finns det nån som är duktig på just hö och hur det luktar m,m, ja har en farbror som vill att jag ska köpa hans hö men jag tycker det luktar gammalt och dammar lite smått, kan man ge de till hästar?? Det har legat på höskullen ca 1-3 år, och det är bra ventilation där uppe mm, men det luktar inte gott, han pröva att ge dom en tugga och dom åt de men jag är VÄLDIGT TVEKSAM! Snälla hjälp mig!!

Sv: Hö

Jag skulle då inte ge det till någon häst.Ett bra hö skall lukta friskt innehålla mycket blad och inte damma.När det dessutom har legat så länge så har mycket av vitaminerna försvunnit ur höet.Andelen blad i ett bra hö bör vara 40-50%

Sv: Hö

nordis skrev:
Jag skulle då inte ge det till någon häst.Ett bra hö skall lukta friskt innehålla mycket blad och inte damma.När det dessutom har legat så länge så har mycket av vitaminerna försvunnit ur höet.Andelen blad i ett bra hö bör vara 40-50%

tack för svaret!!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 368
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: Horse1738
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar