lisa412

Trådstartare
Jag behöver lite hjälp att tänka logiskt eller tänka smart öht.. Hästen står ute dygnet runt nu och jag fyller en höpåse när jag är där (vilket oftast är på fm) och hänger i hagen och sen får han en till påse på kvällen. Det brukar räcka till nästa dag men idag hade han varit glupsk och ätit upp allt. (han fick dock hö av stallägaren).

Är det smartare att ha tre påsar, en som jag fyller på dan, en som han får på kvällen och en som han får på morgonen?

Jag är sjuk och kan inte riktigt tänka ordentligt så det här kanske är en jättedum fråga.. men hjälp mig! Vilken är den bästa lösningen så att han inte riskerar att gå utan hö?

Jag fyllde på tre påsar på en gång och så fick nån som hade jour ge på lämplig tidpunkt. Typ kväll och morgon då jag gav lunchen själv. Fungerade ypperligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 365
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 007
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama