Hö och havrepris

O

Olinda

Jag vet att det är slutat av "höperioden" men är ändå nyfiken på vad nu har betalat för ert hö samt er havre, pris per kg är jag ute efter inkl moms och frakt.

Skrive gärna också om höet är analyserat eller inte.

Sv: Hö och havrepris

1.20 med moms. Sen får vi hyra släp för 50 kr. Och vi hämtar hö en gång i månaden.
Så typ 400 kr för allt hö + 50 kr släphyra.
Havre köper jag inte, men korn däremot, 1.25/kilo.

Höet är analyserat har jag för mig iaf.

Hö: 1,80 kg får det hemkört. Analyserat med dugliga värden och bra hygienisk kvalitet.

Havre: 1-1,10 kr/kg, analyserat och med bra hygienisk kvalitet. Hämtar ett par 100 kg åt gången i egen transport eller i bagaget. inte så dyrt då det rör sig om max 2 mil.

kanonhö 1,80/kg, inkl transport, upplastningshjälp, moms och analys.
havre 1,50 kr/kg, då får jag hämta själv.

Vi hade ett par från Göteborg här som hämtade en häst. Dom gav för ca en månad sedan 4.10 för hö/kg. Och då köpte dom ändå inte det dyraste höt.

Jag ger 1,45 + moms och då har jag hemkört hösilage, min leverantör är väldigt stor här och analyserar allt så jag kan bestämma istort sett vilka värden jag vill ha...sen "håller" han samma parti åt mig hela året...

havren ger jag 1,25 + moms för...samma leverantör....

jag betalar 1,75 för höet och 0,80 för havren

Analyserat kanon hö 20 kr/bal en bal är mellan 9-13 kg hö . så runt 1.6-2.2 kr/kg.

Havre 1kr

Jag betalar en krona kilot för havren. Köper hos en bonde direkt.
Har inte hö till mina hästar så jag har dålig koll på höpriserna...

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 434
Senast: Görel
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 755
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 707
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar