Hmmm, en fråga...

ghost

Trådstartare
Jag har nyligen opererat en travare för OCD men tyckte att han fortfarande var tjock och ful i haserna trots att det gått en tid.

Vid noggrannare undersökning visade det sig att de glömt 2 stygn som vi fått bort själva och ett som vi tror sitter inväxt som vi måste åka till kliniken och ta bort. :mad:

Man blir ju minst sagt förbannad då det kostar både tid och pengar att ta ledigt och åka tillbaka.

Till råga på allt är det andra gången jag fått operera en häst för detta och andra gången de missar stygn... :mad: Förra gången var de till och med så fräcka att de skickade faktura på det sista stygnet som de missat också. :mad:

Är detta vanligt förekommande? Eller är det bara min vanliga otur??? :crazy:

Detta var droppen, jag har sagt att jag gör "enkla" saker på den här kliniken men nu får det vara bra med det också...

Sv: Hmmm, en fråga...

De gånger jag opererat har jag tagit bort stygnen själv,och aldrig haft något som helst problem med OCDoperationer.HAr väl tagit hand om ett 20-tal sånna..Jag anv. mig alltid av Gunnar Nilsson ,och han är bara bäst :bow: .

Det beror ju på vad det är för häst och vad man får för direktiv av veterinären tycker jag. :confused:

Den här ville vi inte börja bråka med pga att han har ett hemskt humör under all snällhet och så tänkte vi att det måste stå i journalerna hur många stygn det är sytt med.
Vi var 4 personer på honom och det gick åt tills han gav upp kan jag säga. :crazy: Han kickar för att träffa när han är arg och då det gör ont blir han arg.

Men rent logiskt - Han har där stygnet eventuellt sitter (de andra togs bort för 2 månader sen :crazy: ) ett gammalt litet sår som känns "hårt" under huden.
Jag törs då inte chansa, det blir ett varv till den där eländes kliniken så att de får kolla hur det ser ut. För det där går nog inte att "gräva" fram själv... :eek:

Förstår ditt problem,beter safe than sorry!
men som sagt,jag har alltid tagit stygnen själv och aldrig haftnågot problem med det.Fått information av vetrinären om hur många stygn han sytt,och räknat när jag tagit bort dem.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 422
Senast: Paddington
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 177
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 814
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 990
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024