Hm dyrt med ett tredje barn?

fettso

Trådstartare
Jag och min man har två barn, flickor på 4 år och 2,5 år.
Vi vill båda ha ett tredje barn, men vi vill också verkligen ha råd med barnen vi har.
Vi har ju två hästar varav den ena är dräktig, och tre katter också.
Detta kostar ju, alla djuren har försäkringar osv.
Vi vill kunna fondspara, vilket vi gör till båda döttrarna.
Just nu försöker vi komma ikapp rent ekonomiskt, betala av småskulder,krediter.
Vi klarar oss men vi har inte mkt pengar över till nöjen.

Frågan är helt enkelt, hur mkt dyrare det skulle bli med ett tredje barn??
Är så himlans bebissugen men inser ju att vi nog måste vänta.
Vill ju kunna behålla alla djuren och att barnen vi har ska kunna göra roliga saker.
Vill kunna träna min pålle också.
Varför ska det vara så svårt för?Kanske om vi inte hade en så jäkla dyr bil som kostar många pengar bara i avbetalning varje månad.:devil:
Men man vill ju åka säkert också.
 
Sv: Hm dyrt med ett tredje barn?

är det inte att ni väntar lite? du har ju två barn så du vet ungefär vad dom kostar? då vet du ju på ett ungefär vad en tredje kostar.. ni behöver ju kanske inte köpa in ny barnvagn å så men du vill väl ha tid med barnen,djuren mm? jag skulle nog väntat ett par år så ni kan leva lite och inte bara bo
 
Sv: Hm dyrt med ett tredje barn?

JO jag vet ju det innerst inne, men man blir så sugen helt enkelt.:D:love:
Men man är ju bara 24år änsålänge och har många år på sig.
 
Sv: Hm dyrt med ett tredje barn?

Hinner ni inte betala av skulderna medans du är gravid då?
 
Sv: Hm dyrt med ett tredje barn?

....säljer ni hästarna får ni råd och det kanske inte är helt fel drag?! För att hinna med jobb OCH två hästar OCH tre ungar OCH ha en fungerande lycklig kärleksrelation är nog rätt sällsynt :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 009
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 340
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 180
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp