Sv: hjulstabron rättegång idag.
Alltså, jag tycker att "de där knarkarna gjorde...." t ex låter som att man helt enkelt enbart är en kass knarkare.
Trots att man har ett missbruk är man ju mer än det, man är fortfarande en person och en individ med en massa andra egenskaper, tänker jag och jag tycker att det låter illa att bara benämna en människa utefter dess eventuella problem med droger eller dylikt. Jag har ett gäng människor som har alkoholmissbruk i min omgivning. De är fortfarande mer i mina ögon än fyllon.
Och det där sista förstår jag inte alls varför du skriver till mig. Självklart vill väl ingen möta en påverkad person i trafiken.
Hur menar du? Skulle det finnas "deltidsknarkare"? Världen runt människor med missbruksproblem brukar ju kretsa runt just missbruket, hur/när de ska få tag på/i sig nästa "dos", om det nu är knark, läkemedel eller alkohol mm. Att de inte får i sig det de är beroende av hela tiden är väl inte konstigt, men däremot brukar "tänket" vara på den missbrukade substansen, i stort sett alltid.
Personligen vill jag absolut inte möta drogade och/eller berusade bilförare när jag är ute. Det räcker med alla dem som i fullt nyktert tillstånd helt medvetet riskerar sina medmänniskors liv genom att köra alldeles för fort inom tättbebyggda områden, köra för fort och för nära gående personer, prata i mobil medan de kör, använda sms medan de kör, plocka med alla sina pinaler och låta bilen köra sig själv osv osv.
Alltså, jag tycker att "de där knarkarna gjorde...." t ex låter som att man helt enkelt enbart är en kass knarkare.
Trots att man har ett missbruk är man ju mer än det, man är fortfarande en person och en individ med en massa andra egenskaper, tänker jag och jag tycker att det låter illa att bara benämna en människa utefter dess eventuella problem med droger eller dylikt. Jag har ett gäng människor som har alkoholmissbruk i min omgivning. De är fortfarande mer i mina ögon än fyllon.
Och det där sista förstår jag inte alls varför du skriver till mig. Självklart vill väl ingen möta en påverkad person i trafiken.