hjulstabron rättegång idag.

Sv: hjulstabron rättegång idag.

Jag vet inte. Jag tycker att stämningen i tråden är bitvis skrämmande. Och jag befarar att frågan snarare handlar om vad man tycker är drakoniska befogenheter, än om en halmdocka.

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att polisen skulle öppna bron.

Jag tror inte heller att avsikten var att ta livet av de förföljda. Självklart inte. (Om det rättsliga efterspelet till avsiktlig avrättning genom broöppning hade handlat om tjänstefel och dagsböter, vet jag inte vart jag hade tagit vägen.)
Du tycker att stämningen i tråden är bitvis skrämmande.
Jag tycker att du drar den vidare i samma skrämmande anda, men åt ditt håll.

Den fetade texten gör att jag tvivlar på att du har en aning om vad som egentligen hände den kvällen, och att du därför drar populistiska slutledningar av de fragment du snappat upp lite här och där.

För om vi antar att det faktiskt hade varit en riktig broöppning, vem hade då burit ansvaret för händelsen (för, ja, jag tror att de hade kört rätt ut i inget ändå)?

För mig är det helt självklart att det hade gjort stor skillnad om det hade varit en vanlig broöppning. Att öppna en bro för att få stopp på någon är en så pass drastisk åtgärd att jag, som sagt, inte i min vildaste fantasi hade trott på att det skulle ske.

Är broöppning verkligen att betrakta som "avrättning"? Du nämner tom "avsiktlig avrättning genom broöppning" och då får man anta att din åsikt är att polisen ifråga faktiskt hade i uppsåt att döda killarna? Personligen tror jag att det enda polisen ifråga ville var att få stopp på vansinnesfärden innan de skadade sig själva eller någon oskyldig människa.

Nej, jag skrev ju för fan att polisens avsikt inte var att ta livet av föraren, enligt vad jag tror.

Synd att reportern som kommenterar inte har koll heller.
De körde ju över kanten, inte in i ett brofundament.

Fast hamnade inte bilen rakt in o brofundamentet nedanför den öppnade vägbanan, efter att de kört över kanten? Ser man bilden på hur bilen såg ut efteråt så drar åtminstone jag slutsatsen att där har det hänt mer än bara "kört över kanten ner i vattnet".

Varför anser du att jag ska "tro" något om hur andra i tråden menar? Jag känner inte personerna ifråga och har ingen aning om vad de menar.

Det är ju precis det jag frågar dig om... Du skrev:

Även om jag inte tror att någon här förringar de här två kriminella ungdomarna deras värde som människor.

Är det då inte bättre och mer renhårigt av dig att ställa frågan direkt till de här "många" du nämner? För jag har faktiskt inte skrivit någonting om självsanering, knarkare o.dyl. så det kan ju inte vara mig du avser, eller? Jag förstår inte varför du läxar upp mig för vad andra skrivit, såvida du helt enkelt inte vågar fråga den som skrivit så?

Jag förstår fortfarande inte varför jag skulle fråga andra om varför du skriver att du tror att de inte förringar personernas människovärde trots att de uttrycker sig så.

Jo, de körde över kanten, in i brofundamentet på andra sidan.
Det skvallrar om att de hade tryckt ordentligt på gasen, för det är kanske ett 35-meters skutt från en 7-8 meters höjd.

Jo, de körde över kanten, in i brofundamentet på andra sidan.
Det skvallrar om att de hade tryckt ordentligt på gasen, för det är kanske ett 35-meters skutt från en 7-8 meters höjd.

sedan studsade bilen tillbaka ngr meter för att sedan gå igenom isen med killarna fastklämda i bilvraket..kan bara hoppas att de var borta innan det skedde

Jag förstår fortfarande inte varför jag skulle fråga andra om varför du skriver att du tror att de inte förringar personernas människovärde trots att de uttrycker sig så.

Det är ju du som undrar varför "många" här skriver som de gör. När du nu undrar det så borde det ju rimligen vara enklast om du ställer frågan till dessa "många". Du har fortfarande inte varit så rak att du kunnat tala om vilka personer som ingår i "många"....

Det är ju du som undrar varför "många" här skriver som de gör. När du nu undrar det så borde det ju rimligen vara enklast om du ställer frågan till dessa "många". Du har fortfarande inte varit så rak att du kunnat tala om vilka personer som ingår i "många"....

Nej. Läs vad jag skriver, jag frågade varför du tror att de skriver som de gör om du inte tror att de menar det. Det var din uppfattning jag frågade om, ingen annans.

Alltså, jag börjar undra om du gör dig dummare än du är.

DU undrar varför "många" uttrycker sig som de gör.

DU är för feg för att kunna tala om vilka dessa "många" är.

DU anser att jag ska uttala mig om varför dessa "många" uttalar sig som de gör. Som du inte talar om vilka de är.
Följaktligen vet jag inte vilka "många" du avser.

Jag känner ingen i tråden och vad jag tror är inte relevant. Jag kan dessutom in svara för något kryptiskt "många".

Om nu detta som du så fullkomligt snöat in på är så otroligt viktigt för dig så varför i h-e frågar du inte "många" själv? Dessa "många" bör kunna ge dig ett väldigt bra svar på din fråga.

Utifrån ditt fortsatta tjat och tjafs så utgår jag från att frågan egentligen inte alls är intressant för dig utan att du faktiskt satt prestige i att av någon dunkel anledning sätta dit mig. Så till den milda grad att du låter mig klä skott för något jag aldrig ens skrivit. Och jag tänker inte ägna mer energi åt något så korkat.

kl

Hörde på nyheterna i tisdags att befälet blev dömd för tjänstefel o skall betala en del dagsböter.
Polisens personalnämnd har redan före domen bestämt att han får ha kvar sitt arbete med oförändrade arbetsuppgifter.

Och det är och var varken första eller sista gången bron öppnats för att utgöra ett hinder.

Det är väl ingen som skrivit att det inte bör utredas? Det ska det självklart göra, även om jag personligen kan anse att en internutredning hade varit tillräcklig. Och jo, åtalas någon och det går till rättegång så handlar det väl i de flesta fall om att hitta en syndabock.

Är ganska övertygad om att det inte heller är någon som skrivit att det är bra att de kriminella dog? Jag anser att det är bra att polisen stoppade dem och tog till vad som krävdes för att göra det. Det var de kriminella som valde att inte stanna för ja, de hade ett val och de valde döden.

Jag tycker att det är skrämmande hur lite respekt folk har för polisen och uttrycker sig med hat och åsikter om att de gjort fel så fort någon (som själv satt sig i situationen) råkar bli svårt skadad eller dödad. Som det är nu vågar ju knappt poliser skjuta mot någon som skjuter själv, för att de kan "råka döda personen i onödan". Som det är nu är det ju betydligt fler oskyldiga som dödas av kriminella än kriminella som dödas (direkt eller indirekt) av poliser och ändå blir det ramaskri så fort det sistnämnda händer... Det tycker jag säger tillräckligt om hur vårt samhälle ser på kriminalitet och jag tycker det är vidrigt och vi är i ett stort behov av en förändring på den fronten enligt mig.

Ja, jag kanske låter lite brysk men jag har precis samma åsikter utanför skärmen och har haft diskussionen med folk tidigare. Jag anser att man gör ett val när man sätter sig bakom ratten amfetaminpåverkad och kör ifrån polisen. Man gör ett val när man ger sig ut på stan med vapen och avfyrar dem. Jag anser att det kanske är dags att allmänheten får exempel i form av "gör du ett sånt val kan det här hända, och det är rätt att det händer" för att få folk att fatta var gränserna faktiskt går.

När det kommer till folk som kör påverkade eller annat, liknande som sätter civila i fara så blir jag mest bara lättad de gånger de inte tar med någon oskyldig in i döden. Och när det kommer till att skydda oskyldiga så anser jag att polisen ska få ta till det som krävs. Speciellt när det handlar om personer som medvetet satt sig i situationen.

1+ på den!
Håller helt och hållet med.
Polisen måste få göra sitt jobb och det är väl att skydda civila och inte de kriminella i fösta hand.

ja och utfallet blev ju det jag förespådde.
dagsböter och ingenting mer.
för tjänstefel.

vållande till annans död, avrättning, mord, ja de löjliga påståendena togs inte ens upp.

Fast jag tycker det är fel med tjänstefel med.... Jag personligen hade hoppats på en helt friande dom...

Fast jag tycker det är fel med tjänstefel med.... Jag personligen hade hoppats på en helt friande dom...

Det har varit det rätta, rent känslomässigt.
För som vid all förföljelse så är det ju föraren i den ledande bilen som tar det avgörande beslutet..stanna eller inte stanna.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka