Det är väl ingen som skrivit att det inte bör utredas? Det ska det självklart göra, även om jag personligen kan anse att en internutredning hade varit tillräcklig. Och jo, åtalas någon och det går till rättegång så handlar det väl i de flesta fall om att hitta en syndabock.
Är ganska övertygad om att det inte heller är någon som skrivit att det är bra att de kriminella dog? Jag anser att det är bra att polisen stoppade dem och tog till vad som krävdes för att göra det. Det var de kriminella som valde att inte stanna för ja, de hade ett val och de valde döden.
Jag tycker att det är skrämmande hur lite respekt folk har för polisen och uttrycker sig med hat och åsikter om att de gjort fel så fort någon (som själv satt sig i situationen) råkar bli svårt skadad eller dödad. Som det är nu vågar ju knappt poliser skjuta mot någon som skjuter själv, för att de kan "råka döda personen i onödan". Som det är nu är det ju betydligt fler oskyldiga som dödas av kriminella än kriminella som dödas (direkt eller indirekt) av poliser och ändå blir det ramaskri så fort det sistnämnda händer... Det tycker jag säger tillräckligt om hur vårt samhälle ser på kriminalitet och jag tycker det är vidrigt och vi är i ett stort behov av en förändring på den fronten enligt mig.
Ja, jag kanske låter lite brysk men jag har precis samma åsikter utanför skärmen och har haft diskussionen med folk tidigare. Jag anser att man gör ett val när man sätter sig bakom ratten amfetaminpåverkad och kör ifrån polisen. Man gör ett val när man ger sig ut på stan med vapen och avfyrar dem. Jag anser att det kanske är dags att allmänheten får exempel i form av "gör du ett sånt val kan det här hända, och det är rätt att det händer" för att få folk att fatta var gränserna faktiskt går.
När det kommer till folk som kör påverkade eller annat, liknande som sätter civila i fara så blir jag mest bara lättad de gånger de inte tar med någon oskyldig in i döden. Och när det kommer till att skydda oskyldiga så anser jag att polisen ska få ta till det som krävs. Speciellt när det handlar om personer som medvetet satt sig i situationen.