Hjärtan på FB

Magiana

Trådstartare
Det är visst forskning om bröstcancerveckan och då har folk fått för sig att man ska sätta hjärtan på FB. Jag tycker det är lite provocerande då det inte gör ett skit för att motarbeta cancer och cancer är inget gullegull att skoja om.

Så jag satte omedelbart in en slant till cancerfonden istället för att peppra FB med hjärtan.

Vad tycker ni om dylika tilltag med hjärtan? Vad gör ni då?

Sv: Hjärtan på FB

ser inget fel i det.

Poängen är väl att saken uppmärksammas. Det fick ju dig att sätta in pengar :D

Jag kan tycka att det är bra att uppmärksamma så kanske en till undersöker sig i duschen och upptäcker knölar tidigt.

Annars brukar jag inte tänka så mkt.

Håller med om att det är tråkigt att folk tror att en liten uppdatering på fb hjälper forskningen, men det är bra att det uppmärksammas.

kl.

Grejen var väl att det var en massa hysch-hysch kring det där. Utomstående skulle inte veta vad det handlade om utan de inblandade fick infon via pm. Meningen var att andra skulle undra varför man fick så många hjärtan postade på sin sida. Det var nog det jag störde mig mest på tror jag.

Kl

Om det är uppmärksamhet och bidrag man vill ge cancerforskningen så tycker jag det är bättre att sätta ut bankgironummer och kortfattad info om sjukdommen och forskningen än en massa tramsiga lekar å annat.

Voff / anhörig

Sånt där kommer året runt i olika varianter. Såsom posta bhfärg eller meningar utan någon egentligen mening. Varit trådar tidigare...förstår inte vem som kommer på allt? Hysch-hysch och personer som inte varit involverade i "kedjePMskedjan" missar ändå ofta vad det menas. Som Voff säger så hellre information än saker som inte ger något mer än frågetecken.

Hellre hjärtan än det där förbannade tramset i stil med "nu ska vi göra något som alla män inte förstår och skriva att vi ska till landet x i y antal veckor!" som var häromåret.

Men oavsett vilket: Jag tycker också fenomenet i sig är löjligt. Fakta, erfarenheter och information > kryptiska, obegripliga lekar som folk bara irriterar sig på.

Jag ignorerar totalt alla såna där "nu ska vi alla skriva xyz" eller "alla ska göra *någonting*".
Vill jag att någon ska veta att jag tycker någonting, eller vill stödja någonting så gör jag det ute i stora världen och inte på fb.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 291
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 211
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross