F
Fan of Bill
Då förstår jag. Fick känslan av att han inte var snäll mot dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ganska ung och har ingen erfarenhet av att ha ett så långt förhållande där det dessutom är barn inblandat.
Men jag väl säga kram! Det kommer att bli bättre!
Jag tog mig ur ett förhållande som visserligen inte varade i lika många år, men vi var sambos och förlovade. Han levde på mig som en igel och var dessutom våldsam. Det kom en dag då mina nära fick nog och hjälpte mig ur det. Hela världen rämnade eftersom jag hade sett en framtid med honom framför mig och istället satt jag bostadslös med min hund.
Men jag tog stöd av familj och vänner. De fick lyssna i timmar på hur jag ena stunden var ledsen och ville tillbaka för att i andra hata killen som behandlat mig illa. Men de fanns där och stöttade. Ofta får man mer stöd än man tror av omgivningen och man ska ta allt stöd man får, det hjälper oerhört! Sedan, känslorna går över. Låt det komma och svalla över dig, de kommer en dag då det känns lättare!
Jag vet att ingen frågat efter det, men här kommer en uppdatering iallafall!
Jag har köpt en lägenhet! En stor fyra två minuter från vår lägenhet han bor kvar i, så ungen kan gå emellan själv, fortfarande gångavstånd till skolan, närmare till tåget. Fick den billigt och inflytt sker, om HSB jallar lite med att skriva på panten av vår nuvarande lägenhet så jag får min kontantinsats, den 13 juli. Dvs om 1,5 vecka! Jag längtar efter att få landa i min egen lägenhet.
Det är fortfarande tungt ibland, men det blir bättre och även om jag känner mig ensam ibland tycker jag att jag värderar mig själv högre än jag gjort. Så det är bra. Var snortungt när jag hade PMS i veckan men jag tog mig igenom det också. Så tack för alla era fina ord! Imorgon har det gått en månad sedan vi bestämde oss för att separera och det känns att det var rätt beslut.
Och dessutom har jag skickat in papper till skatteverket om att byta namn - la till ett grymt extra förnamn när jag ändå höll på!
skönt att höra!Jag vet att ingen frågat efter det, men här kommer en uppdatering iallafall!
Jag har köpt en lägenhet! En stor fyra två minuter från vår lägenhet han bor kvar i, så ungen kan gå emellan själv, fortfarande gångavstånd till skolan, närmare till tåget. Fick den billigt och inflytt sker, om HSB jallar lite med att skriva på panten av vår nuvarande lägenhet så jag får min kontantinsats, den 13 juli. Dvs om 1,5 vecka! Jag längtar efter att få landa i min egen lägenhet.
Det är fortfarande tungt ibland, men det blir bättre och även om jag känner mig ensam ibland tycker jag att jag värderar mig själv högre än jag gjort. Så det är bra. Var snortungt när jag hade PMS i veckan men jag tog mig igenom det också. Så tack för alla era fina ord! Imorgon har det gått en månad sedan vi bestämde oss för att separera och det känns att det var rätt beslut.
Och dessutom har jag skickat in papper till skatteverket om att byta namn - la till ett grymt extra förnamn när jag ändå höll på!
Vad gäller fasader tyckte jag det var rätt skönt att vara så normal som möjligt på jobbet.
Jag är likadan. Utan att låtsas tycker jag det kan vara skönt att ha ett utrymme i tillvaron som är fritt från just den där biten som är jobbig. Att få gå utanför sig själv och koppla bort en stund tycker jag ger mer energi och nya lösningar när det känns hopplöst.
För mig har det inte handlat om att låtsas, utan att helt enkelt pausa och göra något annat.
Alltså... det här är så skrämmande likt min nuvarande situation att jag var tvungen att kolla tre gånger om det var jag som hade skrivit det... O_O
TS:
Det blir bättre. Det är svårt att tro, men det blir lättare. Dagarna går och för varje dag blir det lite, lite lättare andas.