Hjärnan fungerar inte

alazzi

Trådstartare
Jag packar saker på jobbet och ska ha koll på antalet. Gör en "pinne" för varje och försöker vara noga hela tiden. Men idag blev det fel två gånger efter varandra trots att jag verkligen försöker pricka av allt. Istället för 1000 stycken hade jag räknat till 950. Två gånger samma fel! Jag etiketterar prylarna och insåg att jag borde ha 1000 delar men jag hade bara prickat för 950. Jag blir ju rädd för mig själv! Koncentrerar mig helt på det jag gör och det blir ändå fel. Håller jag på att tappa förståndet?

Jag packade över prylarna i en ny kartong och då var det 1000. Jag samlar ihop 10 delar, lägger i en påse och sätter på etikett och ska sen ha koll på antalet.

Jag är jättedålig på den sortens räkning. Mest tror jag att det beror på att jag jagar upp mig så mycket över att det absolut inte får bli fel, och så blir det fel bara för det. Är jag trött/stressad/har mycket i huvudet samtidigt blir det ännu värre, men jag tror att det är rätt normalt faktiskt.

Jag är jättedålig på den sortens räkning. Mest tror jag att det beror på att jag jagar upp mig så mycket över att det absolut inte får bli fel, och så blir det fel bara för det. Är jag trött/stressad/har mycket i huvudet samtidigt blir det ännu värre, men jag tror att det är rätt normalt faktiskt.
Åh, jag är inte på väg att bli galen kanske😊

Tack för svar!

Jag har själv haft sådant jobb och det är jättelätt att komma bort sig. Det bästa är att hitta ett system där man automatiskt dubbelkollar sig själv.

Jag packar saker på jobbet och ska ha koll på antalet. Gör en "pinne" för varje och försöker vara noga hela tiden. Men idag blev det fel två gånger efter varandra trots att jag verkligen försöker pricka av allt. Istället för 1000 stycken hade jag räknat till 950. Två gånger samma fel! Jag etiketterar prylarna och insåg att jag borde ha 1000 delar men jag hade bara prickat för 950. Jag blir ju rädd för mig själv! Koncentrerar mig helt på det jag gör och det blir ändå fel. Håller jag på att tappa förståndet?
Kan säga att jag hade gjort fel 120% av gångerna om jag haft det jobbet!
Så jag tycker du är superduktig som klarar det och bara ska se dig som mänsklig. Måste vara omöjligt att aldrig tappa bort sig på en sådan uppgift om den ska repeteras i det oändliga?

Kan säga att jag hade gjort fel 120% av gångerna om jag haft det jobbet!
Så jag tycker du är superduktig som klarar det och bara ska se dig som mänsklig. Måste vara omöjligt att aldrig tappa bort sig på en sådan uppgift om den ska repeteras i det oändliga?
Tack! Jag trodde verkligen att "alla andra" klarar detta och att det är något fel på mig som inte kan.

Vi skulle behöva dig på mitt jobb. Skulle duka upp 73 platser (olika konstellationer av hur många per bord), jag räknade fel 3 gånger och kollegan 2. Tillslut fick vi plocka fram miniräknaren. :angel: Räkna till 1000 skulle typ vara omöjligt.

Jag hällde ketchup i mjölkglaset istället för på maten häromdagen :angel: Jag tror att hjärnan omöjligt kan vara skärpt alla dagar i veckan - din hjärna var nog bara trött!
Och jag höll på att kliva in i duschen med trosorna kvar idag :o :p.

Till TS: när det gäller såna antal som 1000 tycker inte jag det är konstigt att det blir fel. Minsta stress och jag får tänka både en och två gånger innan jag ibland kan göra saker som annars går automatiskt.

Jag är så rädd för att göra fel och är nervös redan från start. Är bemanningsanställd och vid minsta fel blir man ofta uppsagd. Har tyvärr upplevt detta tidigare.

De första 6 månaderna har jag en uppsägningstid på en hel dag😐

Finns det fler på ditt jobb som har samma arbetsuppgift? Jag tänker att någon kanske har tips att dela med sig av? Det är VÄLDIGT lätt hänt att tappa räkningen när en ska räkna till 1000!

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 221
Senast: Enya
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka