Hjältehundar

fejt

Trådstartare
På bibblan i dag bläddrade jag i en bok med berättelser om hjältehundar genom historien. Jag räknade inte exakt men det verkade vara en hundras som lite mer än andra varit människans bästa vän. Kan ni gissa vilken?

Det var Newfoundlandshundar. När jag var liten stod jag bredvid en som oprovocerat välte och högg min sexåriga kusin i ansiktet. Den var ju sjuk såklart och inte på något sätt representativ men jag har svårt att se dem som hjältehundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
789
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka