Hjälper detta nått?!?!

T

tokfia_z

Är i Finland och en häst här fick mugg och sen nån infektion (fick det förklarat på blandad finskengelska,så ja kan ha fattat skadan fel!) i muggen...på nätterna har dom på den konstigaste lindningen jag sett :eek: :crazy: först lindar dom på en halv toarulle,på det sprutar dom utspedd jodopax, sen en plastpåse, sen en benlinda, HUR hjälper detta?? :confused:

Sv: Hjälper detta nått?!?!

En variant att lägga ett jodopaxbandage vilket kan hjälpa väldigt b´ra vid tex lymfangit i samband med mugg eller sår.
PL

Sv: Hjälper detta nått?!?!

det blir våtvarmt och kan dra ur svullnader...+ att jodopaxen är bakteridödande...jag kan göra så också ibland men med bomull och glapack.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 816
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 650
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 364
Senast: Qelina
·
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka