E

Emilay

Jag har ett sto som inte längre kan gå som ridponny, hon får inte ridas längre pga sjukdom men får jobbas från marken. Planerar att ta föl på henne till nästa sommar men vet inte vad jag ska göra med henne under tiden.. Hon är verkligen en underbar häst med toppstam som har fått fina föl förut. Men jag har ingen aning om hur jag ska kunna lösa mitt problem. Vill inte sälja henne för är på jakt efter hästgård, men jag tycker att det är så syd om henne att få stå i ett stall med små hagar och stressig omgivning under vintern. Har nnån ett tips att ge mig om hur jag ska lösa det här?
Tack på förhand:)

Sv: Hjälp?

Måste väl finnas något stall i närheten som har större hagar hästen kan vara i sålänge? Eftersom du nu då inte är i behov av något ridhus eller anläggning på det sättet.

Måste väl finnas något stall i närheten som har större hagar hästen kan vara i sålänge? Eftersom du nu då inte är i behov av något ridhus eller anläggning på det sättet.

Har tittat runt lite men det finns ingenting under 3000 kr, om man inte vill ha den på lösdrift och det är inte så aktuellt...

Varför an du inte ha henne på lösdrift?
Har du kollat på alla smågårdar efter stall?:)

Jag är inte säker på att hon klarar av vintern ute så bra, javet javet en häst är en häst och de är gjorda för att leva utomhus men hon är väldigt nätt och är fullblodstyp så jag kämpar t.o.m så att hon inte fryser i stallet på vintern.
Det har jag faktiskt tänkt på litegrann :) Men har inte hittat nåt än men ska fortsätta leta...

synd annars e nog lösdrift de bästa för en häst som inte jobbat.. tänk va tråkigt att stå inne hela natten sen ut i hagenoch inte göra nånting och sen in i stallet och vila hela natten igen. då kan amn åtminstone slösa energin på att hålla värmen på lösdrift hehe

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat