M

malin H

Hej på er alla
Jag har hittat en foder häst,nu måste jag ha hjälp med en sak och det är,
Vi ska skriva ett kontrakt och i det ska det stå ett pris på honom i fall jag vill köpa honom sen,för han är till salu nu.
Det är en haflinger valack 6 år och han är grundriden för ett år sedan och han är inte riden sen des,man kan kalla att han är en ung häst, han har haft fong.Dom vil ha 20000 och jag kan tänka mej 18000.
Jag kan inget om priser så jag måste ha hjälp av någon.:bow:

Sv: hjälp

Fånghäst och inte riden? Sätt 18 max. Du kommer ju själv muskla upp och utbilda.

6 år + outbildad + fång = max 15000:- enligt mig. Hellre 10000:- med tanke på bakgrunden. Det är ju lite strul med en fånghäst.

Jag hade inte gett mer än 12. Du kommer att få börja om ifrån början med en häst som är 6 år och som dessutom har haft fång. Att ha en fånghäst kan kosta både möda och pengar, så jag hade max gett 12.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 552
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 077
Senast: Lavinia
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.