Explosion

Trådstartare
Jag ska börja tävla dressyr och undrar nu lite ang. min utrustning. Är det tillåtet att ha ett tredalat bett med fasta ringar. Det är från sprenger och har ringar som kan uppfattas som D-formade.. Sen undrar jag även om man får ha stigladerna innanför sadelkåpan och sen ha remmen från den framför stigbyglarna, kan det uppfattas som stabilisering av hjälperna? Konstiga frågor jag vet men hoppas någon kan hjälpa mig :)

Sv: Hjälp!

:angel:Hej... ang dina frågor.. jag tävlar själv me tredelat och med fasta ringa, men allt är ju som slltid relativt. Det bästa rådet jag kan ge dig är att kolla upp bettet i tr 2, som numer ska finnas på nätet. Där finns det jätte bra bilder på alla de bett som är godkända. Ang stigläder så förstår jag nog inte fullt ut vad du menar. Det finns sadlar där stiglädren ligger innanför kåpan och detta är godkänt, man får däremot inte "binda" fast dem... Hoppas att det svarar på lite av dina frågor. Och Lycka till:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 807
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Nalle136
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024