Status
Stängd för vidare inlägg.
A

angel_lover

min häst är vild ok svår att hantera hon sparkas ok sånt bits hjälp mej sp att hon blir lung?

Sv: hjälp

Ta hjälp av en erfaren tränare som kan visa dig hur du ska göra, och hantera inte hästen ensam så länge det är så som du beskriver!

hmm jag är inte någon expert presis men de kan ju vara så att den tror att den är ledaren mellan er två och hästar brukar alltid påminna varandra om detta så det kan förklara varför den bits och sparkas.

I sånna fall så ska du vissa att du bestämmer och inte tilåta att hon sparkar mot dig hästen sejer då "flytta på dig innan jag sparkar till dig". Då kan man ta samma insiativ och kanse viffta lite med grimmskaftet mot baken och öka vifftandet gradvis om hästen inte flyttar sig.

Men det bästa är att ta kontakt av en tränare.

lycka till

Jag vill inte vara otrevlig, eller elak. Men nu ÄR det dags att du funderar på ditt beteende här på forumet. Du kopierar alla dina inlägg, ställer samma frågor om och om igen, under olika namn. Likadant ditt beteende på chatten, där kopierar du också vad du har sagt tidigare.

Användare har tröttnat på dig för länge sen och kallar dig för troll. Tycker du verkligen att det är roligt.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
807
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 718
Senast: Askur2017
·
Hästhantering En anledning till att jag avskyr kollektivstall, den ojämna hanteringen av hästarna och olika syn på hur en välhanterad häst är. Alla...
2
Svar
33
· Visningar
2 570
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 983
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar