S

shalooj

skulle ta hem fjordingen nu från betet men han är jätte svullen på vänster fram och har svårt att gå, haltar .
Ska man avvakta eller vad ska jag göra? Vad kan man göra. Det är för långt för honom att gå hem till stallet så ... ska ja låta han stå kvar (under tillsyn) ??:(

Sv: hjälp

skulle ta hem fjordingen nu från betet men han är jätte svullen på vänster fram och har svårt att gå, haltar .
Ska man avvakta eller vad ska jag göra? Vad kan man göra. Det är för långt för honom att gå hem till stallet så ... ska ja låta han stå kvar (under tillsyn) ??:(

ta ut veterinär till hagen. Omgående, om den är så pass halt! eller om den är snäll att lasta och åker bra - ta hem den med transport och ta sen ut vet.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Blyger
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 412
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka