G

Gilan

Min valp på 9 veckor började ganska snabbt efter att han kom till oss gå ner i vikt. Vi har nu ökat på maten och dom 2 sista dagarna nu vägrar han att äta torrfodret alls. Har försökt att blanda ut det med blötmat men då äter han bara upp det. Funderar nu på att byta foder sort. Han äter idag Robur. Tips på annat foder som är bra,smakrikt och inte allt för dyrt?
 
Sv: Hjälp!

Väldigt vanlig problem med valpar efter flytt från uppfödaren till nya ägaren.

Om han äter det foder han åt hos uppfödaren, så behöver du inte byta foder. Blöt upp torrfodret och blanda i lite köttfärs/blötfoder, så äter den nog.

En valpmage klarar sig inte utan mat speciellt länge innan det blir rubbningar i balansen = dålig i magen, slö etc.
 
Sv: Hjälp!

testa att blanda i välling. har jag alltid gett mina valpar i början.

vanlig majsvälling, fullkornsvälling har dom ratat=)
 
Sv: Hjälp!

Ta kontakt med din uppfödare! Din valp kan vara på väg att bli sjuk.
Hoppas allt ordnar sig.
 
Sv: Hjälp!

Han äter samma foder som hoss uppfödaren, men har testat att blöta det,blandat med fil,välling och blötfoder. Inget funkar. Har köpt en påse Friskies nu tänkte ge lite sånt torrfoderblandat med robus å se om han äter det.
 
Sv: Hjälp!

Blanda bara upp det med en sak..Inte gröta ihop flera olika.

De av mina valpköpare som blandat i en liten klick köttfärs åt sin lilla matvägrare, har det alltid fungerat för.

Rekomenderar dessutom att du köper hem en tub diarsanyl och ger valpen för att skydda mage och tarmar lite.
 
Sv: Hjälp!

Nä alltså jag provade att blanda med en sak i taget men inget funka. Men nu åt han. Blandade Robur med Friskies torrfoder och lite blötfoder då åt han upp allt:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 730
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp