K

kramleo

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag är skötare till ett fullblod som är ca: 170 cm och väldigt lång, om man säger så. Han har gått Galopptrav (har ingen aning om vad det är) men iallfall han passar super till både dressyr och hoppning , men jag lutar lite mer åt hoppning än åt dressyr hållet. Är inte så förtjust i dressyr. Men han kan hoppa iallfall vad jag vet 1.10m . Men hon som har hoppat med honom säger att han inte passar till hopphäst, för att hans huvud står rakt upp när man korta tyglar. Asså inte normalt kort utan nästan långa.. Man måste ha jätte långa tyglar på honom. Hon använde en martingal på honom men det funkar inte så bra. Har nån något tips eller någon lösning?

Tack på förhand / Lina och Lasaruss :banana:

Sv: Hjälp!

Hästens huvud står rakt upp?:confused:
Jag förstår inte riktigt problemet... Har du ingen bild eller ngt?

Sv: Hjälp!

vad tusan menar du? galopptrav? korta tyglar men långa? :confused:

du får nog förklara lite bättre om ngn ska förstå.....

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka