S

Sellan

Min kanin har fått en brun fläck på huvudet (altså i huden) och det har börjat bli lite kalt.. vad kan det vara?? hon verkar inte ha ont och hon är "normal"...

Sv: HjÄlp!!!

låter som svamp eller ringorm...
kliar hon sig?

oavsett vad det är så tvätta händerna och så noga när du har hanterat henne. för om det är svamp eller ringorm så smittar det även till dig...

är det "mjälligt" där?

nepps.. inget mjäll! jag vet inte om hon är prickig på resten av huden då den knappt syns när man "gluttar" på pälsen...

min mamma är veterinär, och hon visste inte vad det var... men hon är inte speciallicerad på kaniner...

fläcken ser ut att växa, ingen som vet vad det kan vara??

hon är ca 5år gammal... men det är ingen svullnad och hon har inte ont..

jag tror fortfarande att det är svamp eller ringorm...
om din mamma är vet. så borde hon väl kunna göra en odling för att se om det är svamp eller inte...

mamma "ville" inte göra nånting. nu har det nästan växt igen (turbohår :confused: ) hon verkar inte må dåligt iaf :)

ringorm har jag sett förut på både ko/människa och det var det inte..

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar