E

epson

Jag ska flytta utomlands för att plugga en tid. Problemet är att jag har två marsvin som jag inte kan ta med mig. Har satt ut anonser för att ngn annan ska ta hand om dom. Jag har inte fått en enda svar och nu börjar tiden bli knapp. Sista utvägen är att avliva dom men det känns inget roligt med två friska djur.

Är det ngn som har tips på vad jag ska göra?
(detta är alltså ingen annons)

Sv: Hjälp

Vart bor du? Finns det inget omplaceringshem med jourhem inte alltför långt bort?

Fick själv skänka brot mina två marsvin när jag skulel flytta men hade turen att Hrima här på buke kunde ta hand om dem.

Det finns ett hem som tar emot katter, jag kontaktade dem men de tog inte omot marsvin. Vart kan man hitta privatpersoner som tar emot för omplacering? Problmet med mina marsvin är att de inte är ganska skygga och inte speciellt tama och därför är det inte så lätt att hitta ett nytt hem åt dem.

Bor i Östergötland

inga släktingar som kan ta dom? vänner?

har du satt upp annonser i affärer eller så också?
annars kan det vara en idé

jag bor ju i östergötland men jag vet inte riktigt om min mamma vill att jag ska ta emot fler djur som människor inte kan ta hand om :crazy:
annars hade jag gärna tagit hand om dem..

hoppas du hittar något.

epson skrev:
Det finns ett hem som tar emot katter, jag kontaktade dem men de tog inte omot marsvin. Vart kan man hitta privatpersoner som tar emot för omplacering? Problmet med mina marsvin är att de inte är ganska skygga och inte speciellt tama och därför är det inte så lätt att hitta ett nytt hem åt dem.

Bor i Östergötland

Va trist. Jadu..ingen aning faktiskt.

Hade du kunnat köra ner eller fixat transport till värnamo hade de gärna fått bo hos mig, har två flickor som gärna vill ha fler kompisar. Jag bryr mig inte om ifall de är tama elelr inte, mina komemr fram förr elelr senare och tar maten i händerna om man bara ger dem tid och inte jagar runt dom. Problemet är att mina bara ha några plusgrader men det ska ju bli varmare nu i veckan och de har hö att gosa in sig i.

Så här bor dom, fast leksakerna variera från vecka till vecka för att de inte ska få tråkigt.
buren1.jpg

Vad underbart du har det till dina. Transport till Värnano kan bli svårt, men är det ngn som ska dit och åker igenom Östergötland får ni gärna säga till. Skulle vara så skönt om det ordnade sig så jag inte behöver ta bort dem. Jag fortsätter att leta efter hem som tar emot omplaceringar men det verkar inte finnas.

När jag blir "stor" och bor på en gård ska jag ta emot omplaceringar.

Jag har plats, och tid.

Jag har två pojkar här hemma och en bur mer eller mindra spelar mindre roll, och Östergötland är ju inte superlångt bort, jag bor i Örebro.

Glömde: Det är absolut inga problem om de är lite skygga, det brukar lösa sig, med mycket kontakt och gurka så.... Jag sitter brevid mina hela dagarna, nästan, eftersom jag har datorn precis invid buren och även den mest förhärdade brukar komma på att det är mysigt att prata lite nån gång ibland.

Bukefalos är helt underbart ibland. Det verkar som att det ordnar sig nu. För ngr timmar sen var jag riktigt ledsen men nu verkar det vänt.

Nevin, ett tillägg till PMét. De är 2 år gamla.

Ja, vad gör man inte? Jag älskar smågrisar, och eftersom jag är hemma så mycket hinner de bli väldigt tama och keliga:love:

Ja, jag kommer säkert på frågor, jag skriver ner dem och tar alla på en gång :idea: när vi hörs om hämtning!

Jag med :love: :love: Det är ju så underbara djur, gör inget annat än springer ut och in hos dom så jag får inget gjort :angel: . Eftersom de har stor hage så brukar jag sätta mig inne hos dom och nu vågar de komma fråm och gnaga lite på skorna å så :D . Har bara haft dem sen nyår så de är fortfarande lite skygga men de blir modigare för varje dag.

Låter jättebra. Jag måste väl erkänna att jag inte riktigt hunnit med dom, det är därför de inte blivit så tama. Men de är snälla, har aldrig bitit ngt, eller en kompis blev biten i fingret en gång när hon stoppade in det i buren, svinen trodde ju att det var en morot:)

Hehe, precis det hände min sambo när jag äntligen övertygat honom om att marsvin är små söta varelser som aldrig vill nån illa, han sticker då in fingret, innan jag hinner hejda honom och tala om att det är bättre med hela handen, och naturligtvis gnager hanen till på hans finger:crazy: han var väääldigt svår att övertala till närmare kontakt efter det!

Men gudars vilket fint Marsvinslandskap :love: :)
Hade jag plats ... nu bor svinen i en vanlig bur på ett bord (för att undvika drag) men jag skulle väldigt gärna vilja ha det som du :)
Är det i en ladugård?

Kanonfint! Måste vara paradiset att vara marsvin hos dig!

vacasso skrev:
Men gudars vilket fint Marsvinslandskap :love: :)
Hade jag plats ... nu bor svinen i en vanlig bur på ett bord (för att undvika drag) men jag skulle väldigt gärna vilja ha det som du :)
Är det i en ladugård?

Tack :)
De springer runt som sjutton i hagarna (har en annan till hanarna) och den minsta av honorna kan krypa igenom kompostgallret (har det istället för bräderna nu) så hon springer i hela ladugården i 300 knyck :D

Jo det är en ladugård fast en ganska liten med lågt till tak och dubbla små fönster så det är väl isolerat och så värmer hönorna upp väldigt bra så det blir inte kalalre än noll grader och de mår väldigt bra. Är det bara dragfritt och torrt och tjockt lager spån så.

Stoppard skrev:
Kanonfint! Måste vara paradiset att vara marsvin hos dig!

Jo de stortrivs. Enda nackdelen är att det bara är två honor (försöker få tag på fler) och nu är hanarna också bara två eftersom två har dött så det är egentlgien lite få vför att bli en bra flock så jag ska kastrera hanarna så dom också får vara i stora hagen så blir dom lite fler. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV